Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Cricco-träning - fantastiskt bra!!!

Av Biddy - 5 maj 2008 22:40

Jag är så glad så glad så glad!


Skitdag på jobbet - jobbigt med ögonen och skärmarna (när de blir trötta känns det som "nej - nu måste linserna ut så jag kan vila ögonen lite" - men jag har ju inte längre några att plocka bort!) - och MENS!!! AARGH! Hellre 5 laseroperationer per år en 5 menstruationer samma period. Nästan i alla fall. Och dåligt med sömn i natt. INTE precis bästa förutsättningar för träning. Fanns väl potential att kunna blivit en sån där "kan-inte-rida-höra-förstå-utföra-NÅGOT VETTIGT"-lektion.


Men. Jag sa till min kära tränare hur läget var. Och i och med att hon de senate gångerna har frågat mig vad jag vill göra (och tänk då att under drygt 1,5 års tid har hon haft total bestämmade rätt och styrt lektionerna från sig - så jag har enkelt kunnat överlämnat mig utan att behöva tänka på förhand) - ja så i dag hade jag tänkt lite.


Jag ville ta det lugnt - jobba mest i skritt - få upp mjukheten och "känna ryggen" och ta med den känslan in i traven. Och sen ville jag jobba på att han (vi) har problem att ställa och böja ordentlig vänster. Vi har ju hamnat i lite konfliktsituation där. Resningstendenser och sånt roligt.....


Och lektionen blev bara såååååå bra. Vi kom till vårt konfliktområde - och vi kom genom det! Något lossnade! Och i traven på volten fick vi göra som lite öppna - och jag kunde få jobba bra med min sits - axelposition - fick SUPERBRA feedback på när jag gjorde rätt - och vi kom genom "stelheten" till mjukhet även i traven.


Och efter 35 minuter hände det som jag INTE har varit med om på min lilla pålle hittils; han sög på framåt självmant - ville trava på ordentligt - fram - ned - länga stegen (ja vi pratar inga ökningar då då) och förstå då att han normalt/oftast reagerar DIREKT om man ber med minsta lilla säte en övergång till skritt.

Dvs jag fick 100% ärlig bjudning! Och det känns väl lite pinsamt att säga att det är första gången när jag har haft honom sen oktober - men vadå - det ska väl gå framåt? Revolution i dag.

Och sen när jag skulle fråga om skritten fick jag fråga minst 10 steg (sätet)....och vilken mjuk fin övergång. Suck. Älskling!!


Och till helgen är det Christian Carde! Jag ska få rida för Christian Carde! Det står lite om honom här:

http://groups.msn.com/Allege-IdealSverige


Och lite till här:

http://www.hippson.se/calendar/view.htm?ID=14482


Och här:

http://members.shaw.ca/cadora/CL200309ColCardeClinicBackground.htm


Och slutligen om nån vill träna franskan;

http://fr.wikipedia.org/wiki/Christian_Carde 


Nu ska deklarationen göras klar - sen hem till Märsta (1a natten på 2 månader i riktiga lägenheten....) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards