Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Han kan LÄNGA!!

Av Biddy - 20 april 2008 14:27

Fredagens träning: löshoppning 3 x studs och sen 10 m och räcke ut. Kort sagt: han är väldigt klok. Och gillar att hoppa! Nu är vi uppe i 1,25 i löshoppningen. Ska väl stanna där ett tag framöver så att han inte behöver ta i "ännu mer" varje gång vi löshoppar. Fina pållen. Ojämnheten som kommer fram i höger varv ibland var helt borta - hoppas det forsätter så nu!


Lördagens träning: 40 min på nyharvad utebana. Jag var nöjd - han kändes finfin ;-)



Min allra bästaste bästa Lusitano i hela vida världen! Han kan länga traven - vi fick flera steg i dag med riktigt "sväv"!!! Det är klart han kan - alla hästar kan ju det - men VI tillsammans har inte fått kläm på det!

Red ut med Ulrika/Ingeborg och Rositha/Dibo - i fantastiskt fint vårväder - blandat skritt/trav/galopp runt Aspvik och sen en sväng bort till klätterbacken och "galoppgärdet". På vägarna när vi travade höll jag ibland in honom och bad honom sen komma i kapp - och han länger ordentligt! Inte många steg säklart - men 5 steg är bättre än inga steg alls. Om jag släppte efter med kontakten föll han över i galopp - så precis som Cricco säger - stadig kontakt när jag tränar (det som ska bli) ökningar.

På galoppgärdet var det mjukt och fint - och jag fick sån otroligt fin galopp i han - hela vägen bakifrån - upp genom ryggen och fram - och han var så ihop och fin så det var ren njutning.


Annars är jag rätt slut nu. Helt jädrans totalt tom för energi i kroppen! Just NU är jag så trött så jag skulle behöva sova - men det finns smartare saker att göra än att lägga sig kl 3 på eftermiddagen....

I går hade jag morgon och eftermiddag - och vi fick 2 containrar med hö. Balarna var riktigt tunga några av dem - jag stod där nede tillsammans med han som körde, och att lyfta på en bal på bandet är rätt påfrestande för axlar och armar. Tror nog jag fick min dos styrketräning av det....

Mina armar ser ut som de har varit i slagsmäl med en katt eller 5 - är fulla med småsår efter höt. Och de svider! Jag fick hjälp av Ulrika & Erik med insläppet som tack för hjälpen med höt - det gick på en grisblink!

Och sen var jag på Bishops med Bengan i går - 3 öl - 2 var riktigt goda bl a en från Nynäshamns bryggeri (jag kommer självklart inte i håg vilka sorter det var - måste kolla med Bengan)(han kan öl!!). Det blev inte supersent - men väldigt trevligt och då drar ju timmarna i väg - jag var väl hemma vid 1. Och upp 0620.....något trött. Och lite bakfull. Och morgonen i dag. Som tur var skulle nästan halva stallet stå inne - och sen fick jag hjälp av Ulrika i dag med. Snällt. Men kombinationen träningsvärk, för lite sömn och bakfull kan inte rekommenderas....


Lasttränade lite i dag - han gick in efter några minuter - men han var inte helt framme över bommen men jag nöjde mig med att han gick in - stannade - och sen att jag kunde stanna honom och få fram honom ett steg fast han var på vippen att backa ur.

Birgitta ska ju låna transporten i morgon och åka till Strömsholm - så hon har lasttränat i 2 dagar nu. I går fick jag in Alma 2 ggr - är hon väl inne står hon hur lugnt som helst - men det var det där att komma dit då. Birgitta fick in henne helt 2 ggr i dag - hon var så nöjd och nu ska det väl gå bra i morgon oxå!!


Nej, alltså jag MÅSTE nog bara blunda lite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards