Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Biddy - 15 juli 2008 22:25


Trine ringde! I min vanliga tröga ordning har jag inte meddelat mina gamla kompisar i Norge att jag inte har semester som planen var. Så Trine och Annette trodde såklart jag kom att vara i Norge i morgon.


Hon (eller hon + sambo) har precis för 1 vecka sen fått en adoptivson. På 10 veckor! En norskfödd liten gutt. De har provat och väntat superlänge - och det var så mysigt att höra hur glad och nöjd hon lät.


Och det var så otroligt trevligt att prata med henne! Så jag bara bubblar i magen! Så jag längtar redan nu till jag kan åka till mitt superkära hemland igen!


Nu är det i alla fall nattinatt. Och tänk - jag ska på "fikadate" i morgon!!!!

Av Biddy - 15 juli 2008 21:44


Förra gången Cricco kom så red hon pålle. Och hemläxa var "mer fram till handen".


Sen var det en sån typisk lektion i dag då vi fick göra precis tvärt om från förra gången. Nu var det lång och låg - och sen fick vi göra en massa saker som jag inte alls var beredd på.


Öppna i trav.

Försök till öppna i galopp (men då bytte han i stället)

Galopp från skritt (har jag gjort själv men INTE för Cricco!)

Förvänd galopp som bara den - bla på stora mittvolten!!!

Och sen en "gammal" övning - minska volten rätt mycket i galopp - vilket gick mycket bättre än förra gången.


Han var inte helt hundra i gång - men gick hyfsat.


Jag tror hon fick lite sån där "nu ska eleven vakna / träna elevens känsla för snabba vändninga" för kommandona kom som rena kulsprutan. Och det är inte lätt för mig som måste tänka vad som är höger och vänster minst 3 sekunder innan jag kommer på det...


Jo sen i söndags kom en potentiell medryttare ut. Kort sagt - hoppningen gick superbra - hon fick kanonfin sprutt i han - men händerna skulle behöva en justering. Inte som jag vill att han ska ridas. Och det kändes TUNGT att säga det till henne - hon har mer rutin i sin ridning än jag och har tävlat rätt mycket. Ska filma nån dag framöver (skulle gjort det i går men det blev inte så....) så hon kan se själv vad skillnaden är.


I dag var det longering. Han fick jobba stenhårt. Mycket variation på volterna - ut och in - i både trav och galopp. Flyttade sidvärts i skritt och trav efter stora voltlinjen (då gick jag med honom dådåd). Tog in på liten volt även i galopp - svinjobbigt för han. Men jäklar vilken trav han fick på slutet!!! Och han gjorde fin-fina igångsättningar i trav från skritt på liten volt.


Duktig pålle! 

Av Biddy - 15 juli 2008 21:07


Hade verkligen flyt i dag - drog från jobbet i tid - snabbt klar med pålle - hemma vid halv nio. Skulle sen "bara" snabbt in och blogga lite innan middag - sen hamnade jag på FB - och det hade hänt en del - så nu är det redan way past hälsosam tid att käka middag på. Men det kanske det redan var för 40 minuter sen så det spelar väl mindre roll.


Meny i kväll = potatisgnocchi med riven parmesan. Och en öl. Dagen till ära.


Jag börjar med den NU!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards