Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Biddy - 25 juli 2008 22:10


Vi kom ned till Rosersbergsbadet typ 2 timmar senare än jag hade tänkt - jag var orolig att det inte skulle vara plats kvar - men hela bryggan var tom! Kusinbarn Ingrid var väl mer i vattnet än på bryggan - men hon klarade ändå av att bli lite solbränd. I morgon blir det ännu mer faktor 20 för lilltjejen - kan inte skicka en bränd kräfta tillbaka till morsan!


Jag badade ett par gånger och vattnet var riktigt skönt!


Vi ska dit igen i morgon - men TIDIGARE!!! Eventuellt sticker vi en sväng till slottet och tittar på riddarspelen, det är medeltidsdagar - vi får se vad vi hinner (och hur solbrända vi blir....)


Vi ska i alla fall köpa riktiga ridskor och chaps till henne i morgon.


Nattinatt!

Av Biddy - 25 juli 2008 21:50


Jag har blivit totalt beroende. Det är på väg att gå riktigt överstyr emellanåt - jag försöker hålla igen men det är inte lätt. Nu är det 4 dagar kvar till vi ses.

Av Biddy - 25 juli 2008 21:37


Oj vad han var fin i dag!! Jag fick sånt himla "go" i han - fast det var supermegavarmt i ridhuset - han kom bara mer och mer i gång. Gjorde bl a 3 ryggningar - varav galoppfattning ur de två sista. Han ryggar nästan helt på tygeln (vi har ju knappt gjort några) - men fattningarna var klockrena. Och i dag var första gången jag tyckte han var bärig i den förvända galoppen - riktigt fin var han där! Fina själnkelvikningar i trav.


Blev lite mallig när lilla kusinbarnet tyckte jag var duktig att rida....


Sen fick hon rida oxå - några varv i trav och galopp åt vardera håll - och hon har verkligen en bra grundsits - men det är det där med tyglarna.....de gled ur händerna. Men det kanske inte är så lätt när man är 12. Jag hade ju bara ridit ett år då - och Ingrid har kommit en riktigt bra bit på väg.

Av Biddy - 25 juli 2008 10:48


...är ytterst aktivt. Det börjar bli så aktivt att jag ibland känner mig lite blockerad.


Och jisses vad vi pratar. Och vi kommer träffas - och alla möjliga alternativ snurrar i en hisklig fart i teflonkarusellen där uppe.....


Kan inte ens skriva om det..

Av Biddy - 25 juli 2008 10:45


Lilla pålle hade vilat i 2 dgr. Så det blev longering - jag visade först Ingrid - sen gjorde hon själv ett varv - sen fick hon kliva upp och jag longerade henne åt varje håll. Tjejen rider superfint i lettridningen - vi fick jobba en del i galoppen.


Det hanns inte med så mycket annat än att vara i stallet - köra hit och dit - bl a till Carro och hämta sängen (och få se en SM-2a rida fantastisk flygande pass) och sen hem.


Ingrid tyckte det var coolt!

Av Biddy - 25 juli 2008 10:43



...för min dator dog. Eller inte min utan jobbets - vilket såklart gjorde paniken STOR och frustrerande.


Ringde min IT-mästare - som tyckte jag skulle ta ut batterit och låta den vara ett tag - men då var Ingrid och jag redan på väg till stallet.


När jag kom hem hade den stått och gått tvärtom för batteri. In med strömsladden och hokus pokus så var den tillbaka till sitt gamla jag....


Puh!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards