Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Biddy - 20 juli 2008 23:20


Hade lite tanke på att skriva en del - det kändes som det kriblade lite i tankarna - men nu blev jag helt enkelt bara trött..och alla tankarna försvann....


Arbetsdag i morgon. Ska jobba 3 dagar denna veckan. Så det blir konstigt i morgon - för nu i helgen har jag kunnat skriva nästan när som - och haft bra med tid till det.


Tänk om jag får bloggningsabstinens i morgon??


Nattinatt...

Av Biddy - 20 juli 2008 22:46


Red ut med Jessica på Rambo i dag - var ute nästan 1,5 timma. Blandat - skritt - trav - galopp. Pålle var superglad - och han var så rolig på första galoppen - verkligen sprudlade av glädje - slängde med huvudet och benen och var alldeles megalycklig! Tänk att det kan vara så roligt?? Jag är ytterst fascinerad av att han - en 5-årig HÄST (hur stora - eller små - hjärnor har de egentligen) kan visa sån tydlig glädje över nåt! Vi red sida vid sida Jessica och jag - och min stackars bögpålle går ensam nu så en stor del av hans glädje tror jag kom av att han faktiskt fick vara ute med en kompis!!


Vi var riktigt duktiga och tränade på längningar (jag fick Jessica att titta och hon tyckte (som jag) att det absolut ska duga till en LB-klass i alla fall. Det roliga är att han slår inte skor nånting alls ute - som han kan göra i ridhuset! Sen blev det även galoppfattning från skritt - bara några steg - sen ned i skritt - ny galopp etc etc. FIN-FINA fattningar!! Och en del sjänkelvikningar. Och lite öppna i trav och skritt.


Så jag är väldigt spänd på att se om jag har nån bra energi på lektionen i morgon!


Potentiella blivande (trevliga) medryttaren Annelie kommer och tittar i morgon - för att se hur han rids. Jag trodde de skulle vara på havet i 2 veckor - men hon kom hem i går. Hon var intresserad och det tolkar jag som att min lilla portugis kan ha lite lite hopptalang - i alla fall om en som ändå är såpass rutinerad som hon fortfarande är intresserad trots mitt påpekande om att hon måste besluta om hon vill göra nåt åt sin hand.


Så i dag är jag en riktigt lycklig hästägare!!!

Av Biddy - 20 juli 2008 15:43


Haha! Känner mig lite så. Luktar lite småbränt om huden - och det blev liiite konstigt ett ligga och läsa om lukten av stekt kött (HEAT) och samtidigt känna lukten av solbränd hud....


Jag har kommit till det stadiet i boken att jag har kortare kvar att läsa än hälften. Och slut-ångesten har börjat. Jag bara ÄLSKAR den här boken. Den är helt perfekt - jag kan lägga den i från mig - den är inte spännande på det sättet att den måste läsas i ett streck (såna är lite jobbiga) - och dess mer han skriver dess mer förstår jag - den är lärande. Och rätt så underfundig oxå. Men vad händer när jag har läst ut den? Just nu vill jag ALDRIG läsa ut den - inte som vissa böcker som måste läsas ut fort. Den här vill jag bara ha kvar i en evighet eller 5, jag kan gott (just nu) tänka mig att faktiskt aldrig läsa (nu häll jag på att skriva äta bara för att den handlar om mat) nån annan bok resten av mitt liv. Faktiskt.


Det kanske går över....


Nu är det ombyte - sen i väg till stallet!

Av Biddy - 20 juli 2008 12:10


Gjorde först 25 armhävningar.

Väntade ett tag (vek ihop några handdukar från gårdagens tvättpass) och gjorde 20 st till. Väntade ett tag igen (vek ihop lite sängkläder..) och sen gjorde jag 15 st. Totalt 60 st inom 6 minuter ca.


Jag tycker det är jobbigt att känna att det känns tungt. Jag vet att jag gjorde 45 på raken när Mackan och jag "tävlade" och den här känslan att det blir tungt redan vid 20 har blivit mer och mer irriterande.


Nästa gång ska bli på tisdag - får se hur det känns då....


;-)

Av Biddy - 20 juli 2008 10:46


Under tiden som jag skrev förra inlägget har jag fått 5 nya Yes på FB (har inte kollat än) - 1 ny match (en Malmökille som har en helkroppsbild och stängd profil så det går inte att se hur han ser ut).


Singelty = dött. Det är lite skumt med den här datorn - den har en sån där touchpad och ingen mus - och på Singelty kan man få upp porträttbild när man går över online- eller besökarelistan med musen - men stannar jag till för länge så kommer jag in på deras sida! Och det är ju inte alltid meningen....


Q500 - fick automatchningar i går. 1 norrman, 1 dansk och 1 svensk - stockholmare. På 33..... På hans beskrivning lät det som vi inte var särskilt lika men matchningen var 98%. Bara "rött" på inkomst (men av nån anledning får jag det med nästan alla - vet inte längre vad jag skrev där). Undrar om jag ska våga skicka ett meddelande? Fick ett meddelande av en snubbe i Uppsala som jag var inne och tittade på. Ska nog svara att jag har fötterna FÖR solid förankrade på marken för att vara hans typ - han verkade rätt ytlig.


Och min date jag hade? Gick så bra. Och nu är det tyst..... Fantastisk skön, trevlig, kramgo kille.

Av Biddy - 20 juli 2008 10:37


Näh. Vet inte det. Var inne sent i går kväll och kollade - en stoooor sol över Sigtuna från 12 i dag.


Var inne igen för ett litet tag sen och kollade - fortfarande samma.


Kollar ut genom fönstret....helt grått. Överallt. Men det har börjat blåsa i alla fall - så det kanske finns hopp om att det blir några timmar i solen i dag. Med solfaktor kanske?


Och nu är grillen borta!


Ska nog göra en ny kategori nu. Singellivet tänkte jag först den skulle heta - men allt just nu är ju singelliv i och med att jag ÄR singel. Vad med jakten? Men jag jagar ju inte så jädrans aktivt....hinner ju inte.... Äh - det får bara bli killfronten helt enkelt....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards