Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Biddy - 18 juli 2008 23:35


Det funkade tydligen bra med Youtube i dag - så här kommer de:


http://www.youtube.com/watch?v=SbRwyQ2K2K0


http://www.youtube.com/watch?v=Z6NeTw-dWSw


http://www.youtube.com/watch?v=hERfG7gn-u0


Sen hade jag även mockning åt Fizzie - och sen släppte jag gamlingen Olsson i ridhuset. Han hade extremt mycket överskottsenergi - jag behövde knappt göra nåt alls - utan bara byta varv och ta ned honom i trav. Han kunde nog galopperat runt i en timma verkade det som.


Så nu är klockan jättemycket - ölen är slut - jag ska bara avsluta ett mail till en Singelty-kontakt (supersöt) som visade sig inte vara ute efter nån tvåsamhet på ett tag, men han är trevlig att mailas med så jag gör väl det ett tag...


Sen är det nattinatt!!

Av Biddy - 18 juli 2008 23:32


Jag har fått 3 svar på min Weber! En som bjuder 900 (jag satte ut den för 750), en som bjuder 600 (glöm det) och en som vill jag ska ringa. SKulle såklart ringt NU men det går liksom inte riktigt för sig tror jag.....


Hihihi!

Av Biddy - 18 juli 2008 23:27


Gick superbra. Vi körde Ingeborg först - sen min. 3 recken (vet inte hur det stavas) med 7 meter i mellan, men från start ligger bommarna på marken, sen blir det kryss, sen bara kryss i mittten etc. Fördelen är att det går så bra att köra från båda hållen. Vi slutade på 1,05 för Xijade - men det tyckte han var rätt jobbigt. Han fick ju ta i!! Sen la vi ned det till 40 bara en sista gång...och då vi började plocka bort skritt-hoppade han serien alldeles själv en extra gång. Så gör väl inte en häst som tycker det är tråkigt - vad?


I väntan på att datorn ska kräscha under tiden Youtube laddar upp en av 3 småfilmer som jag tog så ... tar jag mig en öl...

Av Biddy - 18 juli 2008 17:53


...att solen ska komma fram igen när det är på hög tid att sticka till stallet...men det är ändå för sent att sola.


Nu har jag i alla fall fått tummen ur när det gälder 1 sak - och det är att lägga ut grillen på blocket. Äntligen. Har bara tagit en dryg vecka eller så från beslut till action.


Och jag har tagit kort på solstolen och har mailat den till Niclas - får se om han tycker priset är avskräckande eller inte. Bara dynorna kostade väl 500 kr styck tror jag.


Och jag mailade lill-snickarn och frågade om han inte kan fixa tillbaka min nyckel. Min "vanliga" snickare har klart gått och gömt sig - och dessutom jobbar han inte längre för firman som stod för renoveringen efter vattenskadan. Så jag får väl fixa dit listfaenskapet själv.


Nu så - får se om jag kan filma pålle när han löshoppar i dag - om det blir det i dag!!

Av Biddy - 18 juli 2008 16:31


Efter bikinin! Och fick läst lite mer i HEAT. Handlar om en matentusiastisk journalists upplevelser i diverse kända kockars kök. Precis likt som han så känner jag att det vore inget bättre än att packa ryggsäcken och åka till Italien och lära göra italiensk mat - på riktigt.


Ytterst fascinerande bok.


Fast jag KAN faktiskt göra färsk pasta. Men jag skäms lite över att jag inte har gjort det på flera månader....


Dagens lunch var inte riktigt så kulinarisk som rätterna han beskriver i boken... 3 rostade mackor med stekt ägg med parmesan. Jag undrar om jag nånsin kommer tröttna på det? Hoppas inte för det är så innibomben gott....


Ombyte på gång - solen är borta och regnet framme och snart dags att åka till stallet. Det kan nog bli löshoppning i dag.

Av Biddy - 18 juli 2008 14:22


Bara gjort må-bra-grejer. Riktigt må-bra-grejer!!! Håller på och övertygar mig själv om att det är helt ok att inte göra nåt vettigt alls....fast räcket till trädäcket ska ryka nån dag denna helgen - men inte i dag.


Ogräset får oxå ropa lite till - kanske söndag?? 


Ska dra på mig binikin - ta med en kaffe ut i solen - läsa lite mer i HEAT (superbra bok!) - och slappa ett tag till.


För även om det bara är 1 semesterdag ska jag väl få liiiite färg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards