Alla inlägg under september 2008

Av Biddy - 6 september 2008 21:46


..men det var bara i går jag inte skrev.


Fast jag vet inte om torsdagens misslyckade sms-bloggning kan räknas egentligen, fick inte ens med hälften - men det jag fick var typ 6 meddelanden tillbaka att jag åberoper en tjänst som inte finns...?? Finns den bara för första meningen då?


Har mailat och frågat men inte fått svar än.


Nåja, nu ligger jag med PC´n i knät i sängen och skriver lite. Eller mycket. Ska in på FB och Singelty och Q500 och kolla läget. Fast jag vet inte hur aktiv jag vill vara.....nu är jag rätt nöjd med tillvaron - i alla fall på killfronten. Hihi!


Var i Uppsala från i går till i dag. Riktigt mysigt. Han tycker jag är stark. Och han är ändå väldigt tränad. Men jag antar allt bärande och dragande och slit och släp i stallet har gjort mig ganska seg - eller nåt. Jag tycker han är hur skön som helst. Mmmmm!

Av Biddy - 4 september 2008 23:23

Hade tänkt ta med datorn hem i kväll, tills jag kom på att vi skulle ha möte om hagarna i stallet - och jag hade kvällsfodringen....s

Av Biddy - 3 september 2008 23:24


Hade gjort sååååå fint på min egen skorpionutvärdering - och sen tryckte jag på nån tangent och fick upp nån fråga om nån pop up fönster och vips var allt borta....


...så nu skiter jag i det här och går och lägger mig. Om jag orkar tar jag tag i utvärderingen i morgon.


Go natt!

Av Biddy - 3 september 2008 23:01


Förr läste jag ibland nån bok eller två om just skorpioner. Kommer i håg att jag kände igen mig då i en del saker - men det är alltså säkert 10-15 år sen.


Sen var jag inne på en Singelty-profil i dag - han är skorpion - och han hade klippt in en uppsats om skorpioner som han nog hade hämtat från nån bok. Så nu kommer en liten utvärdering - helt utifrån vad jag tycker om mig själv såklart...


 Kärlek
Skorpionen söker ständigt passion, sex och gärna passionerat sex, och många är kallade - men få utvalda. Himmel möter helvete, och du drabbar dina partners på ett bedövande vis, det är förfärligt, skrämmande och...och...alldeles underbart. Du kan bli blixtkär och gå över lik för att vinna den du lagt dina blixtrande blickar på, för att två dagar senare dumpa den du trodde var ditt livs kärlek hårt och brutalt. Skorpionen behöver finna någon med både styrka, lugn och kraft för att verkligen falla. Du testar ständigt ditt förhållande, och bara den som förstår och till och med uppskattar ditt dramatiska och passionerade sätt blir en tänkbar livskamrat.

Personlighet
Intensiv, passionerad och viljestark stormar skorpionen fram genom livet. Ett är säkert - du lämnar ingen oberörd. Din starka utstrålning skrämmer lika mycket som den fascinerar, och du kan använda din oerhörda energi både positivt och negativt. I det första fallet kan du erövra världen, i det senare kan du rasera den... Skorpionens känsloregister är brett och svänger snabbt. Ena stunden kan du vara en iskall förhandlare med full koll på fakta och taktik, för att i nästa bli sentimental, lättrörd och romantisk. Att andra har svårt att hantera ditt temperament tycker du är deras problem. Du är enormt fokuserad, och går helt upp i det du för tillfället sysslar med. En skorpion glömmer både tid, rum, mat, ringa hem, partnerns födelsedag, sin egen födelsedag...om något kräver hundra procents koncentration försvinner resten av tillvaron. Ditt extrema sätt ställer givetvis till med problem ibland. För det mesta reder du ut dem med en stor dosis charm och intelligens, men vissa stunder har du en blind fläck vad gäller ditt eget beteende. En frustrerad skorpion blir forcerad och påfrestande, och har svårt att förstå varför omgivningen drar sig undan. Att behärska de krafter du begåvats med är inte alltid enkelt, men du har heller aldrig tråkigt. Du har en enorm potential, vad du än har för mål i livet. De skorpioner som lyckas att utveckla sina goda sidor och hålla de sämre i schack når sina mål lekande lätt och med ett leende på läpparna.

Jobb
Du vet vad du vill uppnå och ser till att få som du vill. Du kan läsa dig till vad som helst, så länge du är koncentrerad på uppgiften. En skorpion på rätt plats presterar överlägset mest och bäst. Du kan dock bli otroligt irriterad på att andra inte är lika snabba eller smarta, och har en tendens att köra med folk. Försök att förstå vad som krävs för att gruppen ska prestera max - att du ryar och dominerar kan hämma andra och göra att de får ännu mindre gjort, vilket gör att du retar upp dig ännu mer. Inse att alla inte har din kapacitet!

Hälsa/personlig utveckling
Skorpionen måste ägna mycket tid åt att finna balansera den enorma energi som bara finns där. Du har lätt att jaga upp dig i extrema tillstånd, och ätstörningar och träningsmani drabbar detta tecken mer än genomsnittet. Hur du mår kroppsligen är intimt sammanlänkat med hur du mår i själen. Ta en promenad istället för en huvudvärkstablett, lyssna på klassisk musik och varva ner. Lär dig bryta dina onda cirklar, till att börja med genom att erkänna att de faktiskt finns där. Varje millimeter självinsikt ger hundrafalt igen när du ska tämja och fokusera din energi.

Av Biddy - 3 september 2008 22:36


Fick lite skämtsamt skäll i dag att jag inte har skrivit på ett tag. Att jag är en dålig bloggare. Stämmer bra det. Har typ varit rätt så upptagen!


Har varit på dejt....med mer....med en skön, trevlig, småblyg, artig, go, rolig, söt, snygg etc etc etc kille några gånger nu. Och det blir ny träff på fredag. Det är jälvligt länge till fredag tycker jag.


I övrigt då?


En snubbe från Californa vill gärna träffa mig - hade fått meddelande på meet new people på FB. Hur ska han få till det? Han var inte så dum....


På Singelty hade jag fått ett riktigt fint inlägg på min gästbok. Någon har nog blivit sårad ordentligt några gånger....men det var fint skrivit så jag måste ta med det.


Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har varsitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?

Hoppas verkligen han hittar en som kan ta hand om honom. Men det är inte jag!



Av Biddy - 3 september 2008 22:29


Det kändes skumt att komma till stallet i dag. Har inte varit där sen i söndags - i måndags hade Annelie och i går mockade Pernilla åt mig. Det är väldigt bra med medryttare och mockningsbyten!! Men alltså lite främmande kände jag mig ändå..


Vi lastade i alla fall in pålle som inte var supersugen på att stanna kvar i stransporten. Blev några gånger av och på innan han tröttnade och stannade kvar där inne. Åkte i väg den enorma sträckan på ca 3 km ned till Lennartsnäs - ut med han och på med sadel och träns. Han tyckte det var helt ok på nytt ställe.


Tränaren Erik Berggren var väldigt schysst. Kör med det att hästarna ska klara sig en hel del på egen hand - vilket är superbra! Annelie var inte riktigt nöjd - hon fick inget flyt tyckte hon - men jag var nöjd. Han slog i en gång på ett hinder och sen ville han inte gärna hoppa det direkt - men det löste sig. Han kanske har lite svårt med sin kropp efter erlichiasen oxå.


Det var i alla fall tydligt att han ändå tyckte det var roligt. Mest roligt tror jag han tyckte det var att trängas med 6 andra hästar i ridhuset - han som är så förtjust i sällskap och som tvingas stå i egen hage på dagarna...


Hem klev han rakt på och stannade kvar - duktig pålle. Och duktig medryttare! Och tränaren tyckte han hade tekniskt bra språng - hihi!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards