Alla inlägg under september 2008

Av Biddy - 16 september 2008 00:04


....fick en nyss - alltså typ nu...och då kan jag inte lägga mig ju....


5 saker i min frys (kan bli svårt....)

- färdigskuret bröd (sånt man rostar).

- ciabatta (små)

- kycklinglårfiléer

- bacon

- is....?


5 saker i min garderob (tar inte med kläder...blir lite roligare så?)

- resväska

- en stor bildram med flera foton på växter i min ex-trädgård - alla rosa...

- överblivet tyg till soffkuddar (som jag aldrig kommer sy nåt av...)

- findukar

- batteriladdare till min gamla mobil som jag inte längre har kvar.....

- bindor


5 saker i mitt badrumsskåp (ok - det här är omöjligt för jag har inget skåp - bara en stor låda men jag fuskar och tar med saker därifrån...)

- smink (såklart)

- 1 påse hårrullar (att få lockigt hår med) (som jag inte vet hur jag använder.....)

- liten nagelklippare

- stor nagelklippare

- Wileda arnicaolja (funkar både till hästen och till mig själv)


5 personer jag utmanar vidare:

Jag blev utmanad av "livet som jag" (vet inte hur man får in bara titeln så här kommer hela). http://livetsomjag.bloggagratis.se/#952890 


...och jag gör lite som hon, och lite som nån annan - och blandar kända som okända till vidare utmaning (och jag är fortfarande lika jävla korkad när det gäller att få in endast titeln.....):

http://bipolar.bloggagratis.se/

http://carlenarson.bloggagratis.se/

http://bixy.bloggagratis.se/

http://sick-n-twisted.bloggagratis.se/

http://petrusnyquist.bloggagratis.se/


Suck. Ska nu gå in och kommentera oxå....

Av Biddy - 15 september 2008 23:38


Han fick sig ju en lång härlig tur i lördags, och sen i går blev det 1,5 timma tror jag i ridhuset - rätt intensivt med många fattningar och övergångar  galopp/trav och inte särskilt mycket lösgörande rörelser. Annelie red och jag lekte instruktör. Hon är bara världens bästa medryttare. Det är tufft - att låta hästägaren vara instruktör - och frivilligt sätta sig i en dressyrsadel (och min har INTE mycket stöd!!) när hon faktiskt är utpräglat hoppryttare och har tävlat en hel del själv. Hon var duktig elev - kämpare hårt - men det är svårt att ställa om ett antal års inlärd sätt att rida, känna, vara på hästryggen - men det blev bättre - särskilt i traven och det är inte länge till poletten trillar på plats i galoppen.  


Hon fastnade lite i fattningarna till höger galopp. Jag vet PRECIS hur det kan bli - och det är hans svåra varv oxå. Får man inte i gång motorn där bak på rätt sätt blir det som han kastar sig in i fattningarna....inte roligt. Men jag blev lite svag då hon frågade om jag kunde sitta upp och känna på honom. Tänk om jag inte kunde rida min egen häst....? Och hur stor roll spelar utrustningen egentligen...? Bootcut & lite för store jeans och lågskor..... Fast det gick bra. Lite kickstart behövdes - men jag fick flyt i några fattningar. Och han var så rolig att rida!! Så vi drog på lite på långsidorna och sen in i kort galopp på liten, liten volt på kortsidorna. Kul! I ena volten kändes det precis som det skulle - jag skulle kunnat släppa tygeln och han hade gått kvar....suck...min fiiina pålle!


Sen fick Annelie göra samma övning och hon fick några riktigt bra språng ibland. Det kommer bli så bra framöver!


Men i dag då - han had enog träningsvärk. Stel var han helt tydligt till en början. Så det blev en del lugn trav på linan - lång och låg - och en del sidvärtsflyttning i skritt på linan oxå. Duktig var han.


Nej - nu får det räcka - är trött - måste kissa och pilla i mig en imovane och dricka något - sen är det nattinatt!

Av Biddy - 15 september 2008 23:27


Då jag var på apoteket och hämtade ut senaste 2-veckors "dosen" med Champix frågade hon som jobbade om jag hade börjat få tillbaka smak och lukt...


Fast jag kan inte säga att jag har haft dåliga sinnen...har alltid trott jag har haft riktigt riktigt bra både smak- och luktsinne. Fast sen i stallet i dag tyckte jag att jag typ kände mer parfym- och sköljmedeldoft från tröjan då jag bytte om än det jag normalt känner. Så kanske det kan va nåt "på gång" i alla fall...?


Det känns väldigt naturligt att inte röka i stallet. Konstigt. Det var nästan det jag hade mest ångest över. De två åren som jag höll upp då jag flyttade till Sverige (eller nästan två år) så red jag inte mycket. Det är liksom två saker jag har gjort hela livet  - oavsett (ja alltså bortsett från de två första åren här då....) var jag har bott och vad jag har jobbat med - och det är ridit och rökt... Ofta samtidigt...


Så det är faktiskt en rätt stor grej att vara i stallet utan att vara röksugen.


Jag får en liten tanke i bakhuvudet i bland - som undrar hur stor del tabletterna påverkar. För det känns så naturligt! Det känns nästan som jag inte kommer bli röksugen nåt mer resten av livet.......

Av Biddy - 15 september 2008 22:59


Tycker jag i alla fall. Först core-träningen i Västerås. Sen jobba ett par timmar. Sen 40 minuter på crosstrainern. Det blev 3e gången och jag börjar gilla maskinen. Fast jag måste hitta nån instruktionsbok. Hur snabbt ska jag köra egentligen? Nu kör jag som om jag skulle springa - i bland höll jag samma takt som musiken (dvs så länge jag orkade...) sen tog jag det lite lugnt ibland.


Jag tror man kan variera ganska mycket. Typ växla mellan att dra och pusha med armarna - växla mellan hur rörlig man ska va i överkroppen - växla mellan hur djupt knäna böjes etc. Jag blev i alla fall hyggligt svettig - och tanken är att lilla maskinen ska få i gång lite förbränning och kondition framöver.


Sen åkte jag ju till stallet och slet lite där oxå. Inte dålig summa fys-aktiviteter på en och samma dag!


Nu ska jag Facebook´a lite...

Av Biddy - 15 september 2008 20:17

Visst har jag världens sötaste häst......!?!

Av Biddy - 13 september 2008 21:22

Jag som är kass på att hitta gula kantareller kom hem med 2 stekomgångar i dag! Nu ska det bara hittas nåt gott recept till i morgon! Mums!!

Av Biddy - 12 september 2008 21:12


..även om klockan nu inte är mycket så är jag astrött. Tack och lov egentligen. Och tack och lov att jag har fått imovane så jag kan få snabbt slut på sämnbekymrena.


Så jag kan sova i Uppsala utan att bekymra mig om att inte vara utvilad på morgonen...


Var en snabbis inne på FB. Hade fått ytterligare en request till nån JÄVLA anti nya Facebook grupp eller så. Fattar inte att folk orkar.....hur kan man lägga ned TID och ENERGI på att ändra på något som man borde veta kommer ändra sig ständigt - hela tiden? Hallå - vi pratar INTERNET!??!!! Till och med jag fattar (efter ett antal års arbetande framför datorhelvetet) att precis allt som har med mjukvaror att göra - i likhet med PRECIS ALLT ANNAT här i världen hela tiden förändras. 


Nåja. Kanske räcker så....


Jag har i alla fall bestämt mig för att inte göra nåt annat nu än att krypa ned i sängen - fantisera lite sött och mysigt om en stark, varm, skön kropp som tyvärr befinner sig på annan plats än i min säng - och förhåppningsvis sova som en klubbad säl till i morgon bitti.


OJ vad jag längtar efter att kliva upp 0600 i morgon och ha morgonpasset i stallet....eller?

Av Biddy - 12 september 2008 20:56


...var inne just nu. Och jag får bara inte ordning på mig själv när det gäller hur jag ska hantera mail från personer jag inte tycker verkar intressanta. Personer = både killar och gubbar.....


Jag har skrivit "aktiv, vältränad"  - men gubbarna verkar inte läsa.... Och sen upptäckte jag att nu som jag inte är VIP längre har mitt åldersfilter ramlat bort. Dvs fritt fram för 40+ alltså.


Sen verkar jag ha aktiverat nån typ av chatfunktion - och nu mår jag ännu lite sämre över att jag inte svarade på de 2 chatinviter (eller vad det kan ha varit) jag fick inom några sekunder. Asjobbigt!!!


Nej - det får bli pausning.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards