Alla inlägg den 6 november 2008

Av Biddy - 6 november 2008 12:31


Världens bästa stall-Alexandra har ridit ut på pålle i dag. Hon beskrev hans humör i dag som att det var som att sitta på en bomb...återigen är det en jäkla tur att han är så snäll - inget bock - och lätt att stanna (men han ville sticka ett par gånger...).


Min häst är galen...NOT säljbar just nu...och jag fattar INTE vart han får sin energi ifrån (ja - om det alltså inte ÄR så att nån stoppar i honom en jädrans massa havre när ingen ser...). Han är egentligen lat. Fast det har han HELT glömt bort.


När hon började trava hade han gått direkt in i längning och bara dundrat på som ett lokomotiv...INTE normalt beteende, men man får se det som tacksamt för träningens skull!!


Nu är det slut på korta pass.


I morgon ska jag adoptera en av Helena Widells träningssätt för sina unghästar- han ska få galoppera på utebanan eller ridhuset 15-20 minuter i sträck.


Får vi se hur pigg han är sen....

Av Biddy - 6 november 2008 08:05

Har fått dille på dimma. Verkligen. Känner hur jag riktigt vaknar och är glad i det här vackra landskapet - solen är på g att jaga bort dimman med sin fantastiska kraft - jag känner mig alldeles poetisk... Det går snart över...suck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards