Alla inlägg den 14 november 2008

Av Biddy - 14 november 2008 23:52


Sova LÄNGE! Men tanken är faktiskt att kliva upp i hyfsat tid i morgon och göra undan hästeriet och hjälpa Ulrika lite (kanske rida Ingeborg?) och sen kanske få gjort nåt här hemma (renoveringen....) innan det är dags att kanske gå på bio med min date.


Som egentligen hade lovat mig hotellnatt med TILLBEHÖR av alla dess slag - men tji fick jag. Smisk ska han ha. Hårt som fan oxå.


Men jag är inte så nogräknat så det går nog bra med en loftsäng som är hela 120 cm bred oxå...


Gud vad skönt att tillåta mig att vara så här grymt seg.


Men vänta - så här gör jag väl nästan varje kväll...??


Fast ändå inte - och sen ska tas i betraktning att jag just i dag har ont ont ONT i mina PMS-megasuperömmasmåmeloner - samt träningsvärk i - ja faktiskt - HELA JÄVLA KROPPEN.


Haha - sov gott!

Av Biddy - 14 november 2008 23:18


...att jag ena sekunden skriver att jag måste träna mer och sen tar jag en öl i soffan med PCn i knät andra....


...men det var det där med ljuvalivet...


hihi!

Av Biddy - 14 november 2008 22:55


Fick en kommentar. Från Skärgårdsdoktorn. Som jag inte hade en aning om existerade förän i dag. Han skriver riktigt bra. Och hans kommentar var SÅÅÅÅÅ fin - han skrev att han gillar bloggen. Hihi.


Det finns ett litet nätverk av my kind of bloggers om jag får säga så. Där ingår även Pudding, Liten Frö, Blingbling - och flera då såklart men jag har väl bara läst några.


Jag ska nog ta steget och städa i mina länkar - och lägga in mina bloggfavvisar. Fast inte just i kväll - jag är trött nu - ska "bara" kika runt lite i mitt cyberspacelife. Och ta en öl... ;-)

Av Biddy - 14 november 2008 22:45


Okej - "bara" en gårdsbesiktning men i alla fall - genomgången och inga fel tyckte veterinär Bosse. Som ser ut som min morfar - därför tycker jag väldigt mycket om honom. Sen är han en sån som bara inte kan stava till bullshit - han är väldigt enkel och äkta på nåt sätt - en sån man inte behöver säga hela meningen till. Och sen tyckta han att pålle var fiiiiin. Då blir jag mallig såklart.


Sen släppte jag pålle i ridhuset. Han blev racerhäst direkt - wrom wrom wrom runt runt.  Han har börjat med en ny lek. När jag går fram till han (eller vi brukar mötas) kan jag klappa lite och sen om jag gör minsta antydan till "utfall" sätter han i väg igen - det gjorde han 4 ggr. När jag till slut fick tag i han fick han skritta över kavaletti (3 st - på sockerbitar) - eller sparka ned dem dådå - superbra träning - och sen blandade jag med lite longering - en galoppbom - och löshoppning över muren på linan. Han tyckte det var jätteroligt! Antagligen för att han fick beröm hela tiden.


Hade diskussion med Britt om gårdagens ridning. Jag kom på att det nog vore bra om hon rider honom - så hon får känna på honom lite själv - sen är det alltid roligt att få andras uppfattning om han.


Det är inte allas jag bryr mig om men ofta har de flesta nåt rätt i alla fall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards