Direktlänk till inlägg 13 maj 2008
Jag körde på en cyklist!
På väg ut från jobbet. Och jag kollar alltid svinnoga när jag åker ut - det går/cyklar/springer ofta folk för på just det övergångsstället - jag som alltid kollar ALLA övergångsställen. Alltså alltid utom i fredags..
Hann inte se nåt - förän vi krockade - han hade däremot hunnit se att jag inte såg honom - så han bromsade JÄRNET och gjorde sen en riktig stuntmansaktigt rullning över min huv. Jag hann mest tänka "det här HÄNDER inte - jag har kört på en människa" (har förut "bara" kört på 1 hare + 1 råddjur + 1 snödriva + 2 bilar). Oj. Det lät inte bra. Jag är faktiskt en bra förare.....lovar.
Thorleif var bakom mig - och klev ut och kom fram till oss. Jag var den av oss som var mest skärrad tror jag - totaltdarrig i hela mig - cyklisten var helt klar i skallen - oskadd - utom ett skrapmärke på armbågen - till och med hojen (såg jäkligt dyr ut!!) hade klarat sig utan ett enda märke. Han fick mitt mobilnummer och jag fick sen ett sms med besked om att han var ok. Väldigt trevlig av han. Och jeg vet inte ens hur han såg ut - han hade riktigt stora glasögon på sig......
Skärpning människa!!!
Tränade ju i tisdags. Styrke . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t) -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...
Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år? ...
Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går. Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 |
|||
12 |
13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 |
|||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
||||
|