Alla inlägg under augusti 2008

Av Biddy - 2 augusti 2008 10:43


Nåt måste vara knas med Are You Interested. Fast jag har kollat mina inställningar och det ser ut som det ska. Tror jag. Men nu hinner jag knappt med att ta bort en "felaktig" innan det trillar in en ny.


Nu hade jag 8 nya från 20 till 49 år!


Det var bättre förr - då stod det vad folk letar efter.


Nu vaknade en av mina FB-vänner. Lite chat. Han är rolig. När vi pratar (IRL) blir det en del fniss - rätt roligt. Försökte få i gång en annan polare på chatten - men han verkar inte få fart på den. Chaten alltså. Kjelle - min gamla Scania-jobbakompis.


Nej - ut härifrån - chatta lite mer - ut i solen! Ja - eller molnen då...

Av Biddy - 2 augusti 2008 10:16


Fantastiskt skönt att bara kunna vila, slappa, halvsova - och slippa de 3,5 milen fram och tillbaka till stallet.


Och en otrolig lättnad över att ryggen är tillbaka som vanligt igen. Inte för att jag kommer provocera nåt med ridning - kommer någ vänta tills på onsdag. I dag tänkte jag longera pålle. I morgon ska Anna hoppa honom - ska bli kul att se! Alex har ridit honom nästan hela veckan - och det var så trevligt att höra från både Ewa och Linnea att han går fram fint och utan att krulla ihop sig. Fast han hade studsat en del och halvrest sig då Dior drog i från honom i galoppen....not bra.


Om det kommer regn i dag (fast det verkar inte så) eller i morgon ska även jag ut på stubbåkern och jobba honom i veckan som kommer (ja om ryggen är ok dådå).


Nu har Palle fått sitt lunchhö och jag ska ut i solstolen igen. Ska bara kolla lite på FB....

Av Biddy - 2 augusti 2008 09:07


Kollade i går. Det skulle regna hela dagen i dag.


Och nu ska jag strax gå ut och sola i det fina vädret???? Men hallå!


Kollade SMHI igen nu. I och med att prognosen senast uppdaterades 0730 borde det väl stämma någotsånär? Det står ett stort, grått moln på prognosen för dagen - inget regn dock. Men här är det små, söta, vita, lätta fina moln - och SOL!!


Ska hälla upp en kopp kaffe - ta med en kudde ut - på med bikini (och solfaktor) och sen NJUTA!

Av Biddy - 1 augusti 2008 20:58


Nu äntligen har Eric kommit! Nu ska det ätas (indiskt - mums) och sen en öl eller två till - och titta på Madagaskar. Hela världen har säkert sett den men inte jag! Oj vad RIKTIGT TREVLIGT!


Och pålle kom äntligen in - fast motvilligt. Men han var nöjd med att det fanns mat till han. Sötnosen!!


Så - det här är sista för i dag - go natt!!!

Av Biddy - 1 augusti 2008 19:47


I dag har jag flyttat in till Erik och Ulrika. Ska ha alla pass i helgen - och då får jag bo här. Och jag får (faktiskt!!!!) dricka Eriks öl. Så nu är jag inne på min 2a Carlsberg Sort Guld och börjar må rätt fint i kroppen. (Yes - jag är skitbillig i drift.....).


Fick inbjudan av kompis Annelie att dra in till stan i dag - och det var så himla trevligt att få det för vi har försökt sammanstråla ett bra tag nu - men tyvärr måste jag hålla mig här pga stallpassen. Men jag kan i alla fall dricka en öl eller fyra ändå!  


Om inte många minuter ska jag gå ut och kvällsfodra och natta hästarna - och min kära portugis går ute bland hagarna och äter gräs. Han får gå kvar där ett bra tag till. Kompis Eric kommer på besök - med Indisk take-away och nån rolig film - tror det blir Madagaskar. Han kommer få världens jäkla chock - jag är HELT hopplös när det sätts på en rolig film. Allvarligt - jag tar HELT av....jag har den unika förmågan att hamna i nån symbios med filmer....vilket gör att jag glömmer att man kanske inte ska vrålgarva rakt ut om man exv är i en biosal.... Jag skämtar INTE när jag säger att det är flera (exv ex-pojkvänner) som har skämts rejält när de tagit med mig på bio....


Fast det skiter jag i - det viktigaste är väl att ha kul?!!

Av Biddy - 1 augusti 2008 19:41


Har legat på en klippa vid Frölunda från 12 till 16. Doppade mig en gång - men ingen simning (det var det som tog knäcken på ryggen...). Då jag kom låg det en dam på "min" klippa. Men det var ok för henne att få sällskap - men ibland undrar man - hon sa "men jag vill inte prata". Fine. Inga problem. Även om jag inte har problem att prata med främmande människor MÅSTE jag inte ta kontakt med alla. Inte alltid i alla fall...


Sen gick hon.


Sen kom nästa. En dam i ca 55-årsåldern, men en supersöt liten pappillon - som tydligen var väldigt duktig i agility. Och vilken dam! Benmärgscancer sen -98, flera benbrott - slet just nu med en elakartad inflammation i en eller flera senor i ankeln (så då pratade vi antiinflammatorisk och Back On Track) - men sååååå fin i kroppen! Tanten hade tydligare rutor på magen än jag har (mina syns faktiskt inte för det finns ett litet lager skyddande nånting över musklerna...) och senig och fin i hela kroppen. Jag kan tyvärr inte hjälpa för det - men jag ÄR fascinerad av människors kroppar. Det kanske må vara nåt fel på mig för att jag är det - men då får det hellre vara det.....såh.


Vi babblade på en massa och jag är så tacksam när jag träffar såna personer. Varför ha ensamhet när man kan ha trevligt?

  

Av Biddy - 1 augusti 2008 11:00



NU sticker jag!! Har lite ångest nu för att jag inte ska få plats på "min" klippa men det är ju fredag...hoppas alla tonåringar som är lediga från skolan är mycket segare att komma upp än jag i dag...



Av Biddy - 1 augusti 2008 09:53


Börjar med kväll i dag. Sen har jag alla pass lördag och söndag - så jag kommer bo där ute. En av dagarna ska Anna hoppa pålle så han får göra även det nu fast Annelie inte har börjat än.


Undrar om det är nån som har fattat hur otroligt skönt det ska bli med medryttare? Bara en sån liten enkel sak att jag faktiskt inte behöver gå på knäna ekonomiskt varje månad!!


Det enda som är lite halvtrist med helgen är att det inte ska vara så fint väder. Det ska regna både lördag och söndag.....så min tanke på att jobba hårt på solbrännan den bara stack kan man säga...och sen måste jag även tänka på att ta med mig nåt annat än shorts och linne till helgens stalljobb...


Jag har mailen öppen samtidigt som jag skriver - och det är inte jag som skämtar men nåt har hänt med FBs "Are U Interested" för på den tiden jag har skrivit detta (och så lävkla långsamt skriver jag inte) har jag fått 7 nya Yes. Det har liksom inte hänt på snart 1 år så varför skulle det vara normalt nu? Måste kolla mina inställningar....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards