Alla inlägg under augusti 2008

Av Biddy - 12 augusti 2008 23:29


Det är faktiskt inte lätt att hinna blogga en massa när jag


1) jobbar på nytt jobb och därför inte bloggar på arbetstid!!!

2) har egen häst typ 6 dagar i veckan - ca 3,5 timmar + nästan 1 timmas extra resväg per dag förutom resan till jobbet

3) försöker vara social den ena dagen jag är hästledig (fast snart blir det bättre...medryttare på ingång!!)

4) faktiskt har fått en riktigt riktigt bra kompis som gör att jag inte behöver skriva av mig lika mycket som förr (om en del saker)!

5) har varit ute och festat och blivit rätt bakfull vilket har begränsat bloggtiden ganska ordentligt......


Så det så!!

Av Biddy - 12 augusti 2008 23:12


...samåka med arbetskompis!


...åka hem och faktiskt HINNA städa och diska och dammsuga! Och vika tvätten!


...göra mat i eget kök (ja eller det jag fick göra dådå) med kompis Eric. Till och med ta ett par glas vitt vin!


Alltså - det här är så det kan vara om man inte har häst....men å andra hand om jag inte hade hästen skulle jag väl gå på väggarna i stället...


Men snart kan jag faktiskt leva både hästliv OCH normalt liv. Känns otroligt himla bra. Känns bättre än på väldigt länge. Ojdå - jag börjar bli trött - får skriva var 5e ord flera gånger om.... 


Av Biddy - 10 augusti 2008 23:31


...var inte alls trött då jag kom hem. Hade tänkt fixa lite - så pigg var jag - men nu kom tröttheten pang bom bara! Har satt i mig en hyggligt stor portion pasta - kan väl vara det? Köpte en typ jag inte har sett förut på Coop "Coop formidable". Special skulle det vara - och den är SÅÅÅÅÅ jädrans god! Helt ofattbart att torkad pasta kan bli så bra!


Men nu är det i alla fall go natt.


...och jag har världens sötaste drömmar att drömma...hihi!

Av Biddy - 10 augusti 2008 23:30



..fegade ur - ringde aldrig Jessica.


Någon - ge mig mera mod!!??

Av Biddy - 10 augusti 2008 23:02


Red i ridhuset i dag. 45 minuter. Såååå himla fin! Jag red mer eller mindre som en kratta (typ - märkte hur "allt" fladdrade) men han gick som en GUD!  Tror jag. Måste faktiskt ringa Britt och kolla vad hon tyckte - hon kollade ett litet tag. Det är lite pinsamt men så dålig känsla har jag faktiskt.


Men vi gör riktigt fina längningar nu! Eller - han gör det - jag hänger inte rktigt med än.....det känns som jag hamnar i själva definitionen på stolsits när han drar på - men men. Om HAn nu har lärt sig längningar så kanske det finns hopp även för mig...


Ryggningarna börjar bli på tygeln.


Han var såpass vaken i dag att vi kunde göra lite roliga saker. Galopp från ryggning.... Lite själnkelvikning i galopp... Lite galopplängning på diagonalen - liten volt på kortsidan (mindre än 10 meter tror jag) - ned i trav och travlängning direkt på diagonalen. Vi gjorde några halter från trav men de är inte sååå bra. Han stannar så fint men jag hinner inte med att rida honom fram och in i halten - det blir lite tvärt liksom.


Och i kväll fick jag mess från Annelie! Hon är tillbaka från semestern och är sugen på att börja lät det som. Oj vad konstigt det kommer bli att ha 2 lediga dagar i veckan!

Av Biddy - 10 augusti 2008 14:23


Åkte förbi min kompis Jessicas hus i dag. Som jag är osäker på om jag har kvar som kompis. Senast vi hördes sa hon "jag har inte tid med dig nu" och jag sa då att hon kunde ringa lite senare - när hon hade tid. Sen dess har jag inte hört nåt. Typ 3 veckor sen. Jag ska fan mig ringa henne i dag på väg till stallet och fråga vad som gäller.


Tuffa till mig NU!!

Av Biddy - 10 augusti 2008 14:16


Den enda orsaken till att jag skriver lite under kategorien boendet just nu är att det är så länge sen att mitt "kategorisamvete" har sagt ifrån: skriv!


Ok. Det ser ut som fan hemma.....pga att jag mest har bott i kappsäck och bara solat så fort jag har haft chansen - och jobbat - och tagit en massa pass i stallet - så det är helt enkelt så att det fattas absolut inte bortförklaringar....


...men jag kunde fixat en del nu - fast jag bloggar ju...


Nåja.

Av Biddy - 10 augusti 2008 14:06


...det är ett tag sen jag skrev nåt om träningen. Vilket har den alldeles naturliga förklaringen att jag faktiskt inte har gjort ett dugg åt det hållet senaste veckorna!


Men i dag gjorde jag stora framsteg. Jag TÄNKTE på träning.... Nästa  onsdag (alltså om 1,5 vecka) börjar jag på core-träning på Levad i Västerås. Hoppas chefen tycker det är ok att jag kan ta komptimmar till det bara.


Får se om jag är själv i stallet i kväll - så kan jag väl ta några chins. Orkar nog säkert inte mer än 5.... Suck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards