Alla inlägg under oktober 2008

Av Biddy - 30 oktober 2008 17:26


Just nu regnar det äcklilgt mycket. Då är det okej att jobba över. Ett tag i alla fall.


Jag känner mig dock som en apa i bur - har inte riktigt möjlighet att dra för gardinerna för de täcker inte fönstret - och alla som alltså går på gatan några meter utanför kan kika in. Och jag ser inte ut....det är svart där ute...


Nu ska kaffemuggen fyllas och jag ska nog köpa en chokladkaka - innan sista passet och träningen.

Av Biddy - 30 oktober 2008 15:05


Alltså då menar jag det där med att inte blogga på arbetstid. Det tog 1/2-år.... Men jag har faktiskt bara bloggat på fikatid......då gills det inte eller hur?


Jag red Xijade i ridhuset i går. Bara 30 minuter - han var väldigt pigg och glad i alla fall - och gjorde väl i princip allt han skulle. Han ville till och med ta i lite i traven efter långsidorna - riktigt roligt.


I dag är jag hästledig - ska träna på crosstrainern i dag - och sen till Alexandra och hälsa på - och den här gången ska jag komma i håg att både lämna olivoljan med apelsin (present från Kroatien) och ta med pulsmätaren hem. Vet inte riktigt när jag får tränat på crosstrainern igen - kanske inte förän på tisdag eller onsdag nästa vecka - om inte jag kör både i dag och i morgon då. Så kan jag köra lite kortare i dag och längre i morgon kanske.


Nej du - tebaks till jobbmode....

Av Biddy - 30 oktober 2008 09:53


Jag erkänner att jag är en idiot - helt och hållet - för jag blir faktiskt inte av med oron över att Stålmannen himself - Jonas Colting - har varit tyst på sin blogg sen mitten på september nån ting.


Ett tag godkände han kommentarer - nu gör han inte ens det.


Han tillhör mitt cyberspaceliv. Fast han vet såklart inte om det - han har ju nästan 1000 besökare varje dag. Men nu som det är nada aktivitet blir det ett hål i mitt lilla cyberspace som jag inte gillar.


Var går gränsen mallen att lägga sig i och att genuint bry sig (på ett varmt sätt dådå)? Antar det hjälper att faktiskt känna människan i fråga - men om det nu bara är positiva känslor - hur lång tid kan det gå utan nyheter på varken blogg eller hemsida tills jag kan ringa hans brorsa och kolla läget utan att bli stämd för stalking...??


...hjälp...

Av Biddy - 29 oktober 2008 18:40

Visst är han söt min lilla portugis? Nu ska det bli ett kort men bra pass är tanken. Inga fler står på annonsen, men jag har faktiskt inte bråttom.

Av Biddy - 28 oktober 2008 23:10


Jag har precis ätit en liten ostkaka. Som jag hittade på alldeles själv. Inte för att den var superduper-revolutionerande god men den gick att äta.


Nu har jag klarat av mitt cyberlifeliv - sitter ihopsjunken nu och ska bara säga .....


Go natt!

Av Biddy - 28 oktober 2008 22:48


Världens bästa Alexandra var ute i skogen och skrittade i 50 minuter i går - så i dag blev det inomhusjobb. Han fick skritta över cavaletti (höga) och sen växlade jag med lite lätt jobb på linan - flytta lite sidvärts i skritt och några varv i trav - även några i galopp. Han var väldigt glad och pigg!


Det var fodringsmöte i dag - och sen hade jag även kvällsfodringen.


Världens bästa Ulrika bjöd mig på mat - eller dvs vi gjorde den tillsammans innen hos henne innan kvällsfodringen. Väldigt trevlig!

Av Biddy - 27 oktober 2008 22:35


Jag har flera kompisar som krisar ordentligt nu.


Det värsta är att inte kunna vara där till 100% hela tiden. Jag skulle vilja det - bara kramas och finnas som ett stöd - men det är inte lätt alltid.


Fast jag tänker så hårt jag bara kan på dem allihop.


Hoppas HOPPAS verkligen ni känner dem - mina kärleksvågor som går genom cyberrymden till er!!


Nu blev jag sååå himla trött - ska gå och lägga mig och drömma absolut sötaste drömmarna ever.

Av Biddy - 27 oktober 2008 22:18


Vet inte riktigt. Nån tonårstjej älskar Lusitanos (men det gör alla som har haft en egen...). Men hon har inte råd med egen häst och har en som hon lånar just nu. Nu vill hennes mamma - som har varit i Portugal 5-6 gånger - veta vad lägsta pris för en snabbaffär är....


Men hålla. Kolla in Helmers Ridcenters priser på lika gamla - och jag lovar dig - inte bättre - Lusitanovallackar...


Det som är riktigt dumt är att de antagligen skulle vara en bra ägare - mamman som kan lite om Lusitanos och en ambitiös dotter....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards