Alla inlägg under oktober 2008

Av Biddy - 6 oktober 2008 14:39


Riktigt illa faktiskt. Fick huvudvärk på slutet av kvällen hos Alexandra - hade enorm huvudvärk då jag kom hem - proppade i mig eeze och gick och la mig och räknade med att det skulle vara okej i morse.


Icke sa Nicke.


En sån jävulsk huvudvärk som inte ens släppte vid total stilleliggande. Jag bara låg ett par timmar - sen vid halv 11 kanske stoppade jag i mig 2 Trio Comp - kände på mig att eeze inte skulle göra jobbet.


Och nu är jag i alla fall något så när fungerande - men relativt drogad och fortfarande med huvudvärk men nu bara som "normal bakfylla" - och sen darrig som fan förståss...


Fast jag ligger fortfarande i sängen - var upp en sväng förbi toan då jag hämtade PC´n - sen kom Alexandra förbi och hämtade nycklarna till lägenheten - blomvakt etc under tiden jag är på semester. Det är det jag har gjort i dag..


Suck. Visst är det lite synd om mig - jag som var så nöjd och glad i går?

Av Biddy - 5 oktober 2008 19:50


....så ENORMT nöjd.


Fast inget blev som planerat denna helgen - fast jag mest har tänkt och slöat - fast jag inte har gjort nåt av det jag innan hade sagt jag skulle göra - känner jag mig bara sååå mycket bättre än i går morse.


Haha - jag har väl kanske fått världens energiinjektion dådå.......!!!


Och hästen är inte halt vid böjning hellre. Och han väger 495 kg.


Nu ska jag iväg till Alexandra och dricka te och prata lite tjejsnack - mysigt värre.


PUSS!!!

Av Biddy - 5 oktober 2008 11:40


Måste skriva lite till innan jag sticker iväg. Var inne på 1a sidan och virrade runt lite - hittade en blogg av en dam med cancer (bröst och lite mer kanske) - den hittade jag via en annan dams blogg - tror de är i samma ålder ungefär.  


Min mamma dog ju i cancer för snart 1 år sen - dvs om 6 dagar är det 1 år sen. Tror jag. Hon fick nästan exakt 1 år kvar av sitt liv att leva efter att hon fick diagnosen - det började med småcellig lungcancer och på slutet hade hon cancer nästan "överallt". Hjärnan, levern, in- och utsidan lungan, höften, lårben. Jag var hemma en del det året - försökte (tyckte jag) att äntligen - efter alla dessa år - att lösa upp spänningar mellan morsan och mig - men det lyckades jag inte med.


Jag reagerade på några saker i dessa damers bloggar och har nu ett behov att skriva om det. (Haha - jag som inte skriver djupa saker)(fast det är inte särskilt djupt heller....)


Hur vi är mot varandra....varför måste vi tala illa om folk - även de döda?

Det ligger i människans natur. Tror jag. Vi är flockdjur som styrs av så mycket konstigt och vi måste komma upp oss här i världen genom flocken och några av oss är sämre eller bättre på att trampa på andra och några är sämre på att förstå att om man öppnar upp sig helt och hållet och bara skriker "kom och älska mig" så är det alltid nån jävel som ser det som sin chans att klättra eller hämta sin styrka på fel sätt från det. Utan att tycka det är ens konstigt.


Så jag pratar illa om min morsa ibland utan dåligt samvete. Hon var till tider riktigt elak - värsta minnet från senare år är när hon inte ens kunde sätta bonusbarnbarnen först när jag verkligen bad om det inför sista julen vi hade i Norge. Snälla mamma - kan du inte vara så snäll och inte bli full på julafton nu som det faktiskt är sista julen med Olas barn? Jo - jag lovar.....


Min morsa var "rödtjutsalkoholist".


Jag har varit så mycket ledsen, bitter, arg och förtvivlad över att jag aldrig kom min mamma nära och när hon till sista andetaget (!) inte villa släppa in mig blev det en stor lättnad när hon dog. Nu behöver jag inte ha dåligt samvete - eller känna den enorma längtan efter att få vara nära. För det finns ingen att vara nära där längre.


Sen skriver väl båda om hur orättvist livet är. Visst - jag kan oxå skämta om det - det kan bli en lättnad ibland att skämta bort eländiga saker som händer med att säga något som är totalt orealistiskt.


För livet bara ÄR 


Tycker jag.


Har väl lite till jag skulle behövt få ur mig men jag har suttit still så länge nu så jag är alldeles kall - ska hoppa i duschen - SEN iväg till jobbet. Blir inte många timmarna men några är bättre än inga.

Av Biddy - 5 oktober 2008 11:03


Riktigt jävla skitväder helt enkelt.


I dag är det havregrynsgröt till brunch....gröt är lite höst- och vinteraktigt tycker jag så det passar bra. Den har kokt länge nu! Som gröt SKA göra....


Sen är det iväg till jobbet (vaddå - i dag med - ja eller kanske för att det inte blev av i går.....).


I går gjorde jag allt jag ville göra - i tankarna. Dvs jag tänkte. Typ hela dagen... Johan har sagt ett par gånger "du ska inte tänka för mycket". Lätt att säga. Jag har inte hittat den dörren i min hjärna som stänger ute tankarna - därför blir det som det blir ibland.


Fast det var helt okej...

Av Biddy - 4 oktober 2008 23:26


...typ ingenting enligt plan i dag. Men men - jag skiter i det och avslutar dagen med ett leende - inte varje dag jag får meddelande där jag tituleras gorgeous. Kan väl unna mig att få lite glädje ur det - eller hur?

  

Kom på Facebook såklart. Var annars kan man få flörtar från killar från 24 och gubbar på 50 samma dag...???


Nu ska jag bara se om det går att somna lika bra i kväll som i går kväll - behövde ingen imovane då. En otrolig lättnad!


Sov gott ;-)

Av Biddy - 4 oktober 2008 11:18


...eller om det är jag som inte känner mig själv?


Your friends have voted on your strengths and weaknesses:

STRENGTHS:

most adventurous
nicest
bravest


Mest äventyrliga.....????? Jag som har min plats på jorden pluss/minus 2 meter ovan fast mark eller under vatten - och that´s it! Fast flyg går förståss bra...och ridning (ryms inom toleranserna).


Nu är det dags att sätta fort. Mot Enköping. Jippie...

Av Biddy - 4 oktober 2008 10:48


Fick ett mail på Facebok. Från en totalt främmande karl (såklart - inte många tjejer som mailar...haha).


Hej Guri!
Var bor du, själv bor jag i Halmstad. Skulle vara roligt om du svarar på mitt mail.


Men hur roligt kommer han tycka det är att få mail om jag skriver,

Hej Boris, jag vill inte ha nån kontakt med dig.


Så jag skriver nog inget tillbaka. Han får väl ha så roligt som han redan har här i livet dådå...

Av Biddy - 4 oktober 2008 10:26


...till frukost. Eller brunch är väl lite mer korrekt. Det ligger ett gäng knallröda små plommontomater i stekpannan - i olivolja och lite örtsalt - på svag värme så de inte ska bli för mosiga på utsidan innan de är genomvärma.


Och under tiden dricker jag kaffe. Och vänder på dem då och då.


Till tomaterna ska jag ha stora skiver färskt bröd (eller - ja - jag köpte det i går..) med mortadella.


Hälsosamt? Nja - vet inte helt - men jag har en morgon där jag MYSER - och om nu stekta tomater råkar vara bland det jag gillar mest här i världen så äter jag det på min "må-bara-bra"-brunch...


Sen blev det ändå ändrade planer för helgen - så jag kommer åka till jobbet sen (ska vara där innan 12 tänkte jag) - och då blir det träning efter några timmars jobb....så det är nog ingen större fara när det gäller vad jag stoppar i mig nu. Haha!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards