Alla inlägg under juli 2008

Av Biddy - 23 juli 2008 23:44


Men pålle fick vila en extra dag. Det mår han inte illa av - och han fick komma ut och käka gräs i ett par timmer. Så nöjd och glad! Och när det väl blev dags att plocka in han var han längst ned i Tussens hage - men han kom då jag ropade på han! Okej - han kom inte springande i full galopp direkt - men han kom!


Thihi!

Av Biddy - 21 juli 2008 23:42


Provade FB igen. Funkar INTE. Men jag hade fått ett mail från Social Profile:


Do you know any gossips about your friends? Your other friends may want to hear it. (Gossip is always anonymous, never appears in notifications, feeds or anywhere else where the author could be identified.)


Det är inte det man har vänner för - j...a puckon!!


Bara tanken på att mina såkallade (ja - jag ÄR medveten om att några av dem är såkallade) FB-vänner - som utgör mitt virtuella pyssel där jag har min lilla trygga plats - kan ha anonymt lämnat skvaller är rätt....oroande....


Dags att sova nu tror jag - hjärnan går på övertid - verkligen - blir till att kalla på alla söta drömmar i stället för att vara irriterad på FB....


;-)

Av Biddy - 21 juli 2008 23:17


Jag har liksom känt att jag fastnat lite i åldersfrågan...och i dag fick jag ett nytt uttryck - i en väldigt tänkvärd kommunikation - för det jag kallar åldersnoja eller åldersfixering..


Åldersdiskriminering. Har inte tänkt på det på det sättet. Tänk vad lite det ska till ibland.


Så det medförde att jag blev tvungen att tänka lite till. Och det är inte så enkelt. Jag lever på nåt sätt kvar i det att 1) killar har alltid yngre tjejer, 2) tjejer hittar alltid äldre killar, 3) dess äldre killarna/männen/gubbarna blir dess yngre blir tjejerna.  Jag reagerar alltid och blir alltså förvånad när det är tvärt om – det har väl med fostran, arv, miljö och kultur att göra gissar jag – dvs den form delar av mig har stöpts i. Delvis pga av det så känns det inte ”rumsrent” att jag själv blir attraherad av yngre killar. Det blir på nåt sätt lite skämmigt. Så då blir det förtvivlad när jag faktiskt hittar så få som är i min ålder – och förtvivlad över att de ska se ut som … ja gamlingar. Och då – när jag inte tycker några ”ser” bra ut blir jag igen osäker på hur väl min egen självuppfattning stämmer med verkligheten….

Jag fick besked om det ena och det andra - det bästa och mest tänkvärda jag fick från min mailvän är

1) precis som alla andra kriterier för dejtande så är det ju sånt som kommer automatiskt - om killen i fråga är för ung eller inte så kommer du ju att märka det när du träffar honom, börjar prata, och då spelar det ju ingen roll om han är 45 eller 25.

2) ditt nuvarande synsätt på förhållanden känns ganska jobbig (skitjobbigt - varför tror du jag kallar det "noja"..?) och förlegad och du verkar ju helt medveten om det så det borde ju inte vara några problem att strunta i det. 

Tänk att bli postitiv uppläxad på det här sättet av en kille jag tror är sådär 10 år yngre än mig....

Tack tack.....

Av Biddy - 21 juli 2008 23:02


Jag har fått en ny mailvän. På lite udda sätt. Genom jobbet - och vi pratade innan vi började maila. Jag har ingen aning om hur gammal han är (mkt svårt med min åldersfixering) men jag vet vart han jobbar, vad han har pluggat och hur länge han har haft sitt nuvarande jobb.


Sen tror jag att jag har fått ytterligare en till mailvän. Genom FB. Han verkar vara så där rakt på sak som jag gillar. Samma som den ovan.


Och jag håller kanske på att tappa en kompis. Vi har väl egentligen aldrig kommunicerat väldigt bra - men vi träffades i samma miljö och har hängt i hop i ett par år nu - jag har alltid önskat att vi skulle få en bättre relation - mer öppen och så - utveckla den liksom. Men nu är det kallt från hennes sida. Och jag känner mig riktigt osäker på hur jag ska agera.


Jag får lätt ganska starka känslomässiga band med människor jag umgås med. Inte kärleksband sådär - jag vill hellre använda ordet affection (vet just nu inte vad det är på svenska). Det är inte alltid nödvändigt att jag umgås med dem så ofta längre - som Sandra - som jag var medryttare hos för mer än ett år sen. 19 snart tror jag? Hon har en mycket mycket speciell plats i mitt hjärta - av nån anledning som jag egentligen inte känner att jag behöver fundera över.


Så det jag har varit så fundersam över i dag är hur konstigt det kan vara att jag tycker det är givande att ha rätt ordenligt med kommunikation med personer jag inte ens träffat. Nu menar jag inte den typen av "lämna-ut-sig"-kommunikation - men nyfiket, rakt och öppet.


Om jag fick välja - skulle jag verkligen skärpa till mig och se till att blivande kompisar etc etc är av just den typen som kan kommunicera på just det sättet jag trivs med. För tydligen är det rätt viktigt för mig! Men sånt här har de flesta redan fattat - eller?


Blev det här riktigt riktigt flummigt??

Av Biddy - 21 juli 2008 22:52


Annelie var ute i dag - fick rida 1/3-dels lektion för Cricco - och jag tror nog det ska gå bra. Hon har himla fin inställning. Och förstår vad Cricco säger. Och vill lägga om lite. Och tycker om hästen. Och sen är hon förbannat jävla trevlig. Så nu är vi överens om att vi skriver kontrakt - och kör i gång med bas 2 dgr i veckan om ca 1 månads tid.


GUUUD vad skönt!


Och min ridning då? Gick bitvis väldigt bra - jag måste kolla med Cricco i morgon om vad hon tyckte (om både mig och Annelie). Några steg i traven fick jag en riktig aha-känsla - jag (som är så jäkla påpekande om andras händer) sitter och tjuvhåller lite för mycket!! Men jag kom på det - och jag kom på hur det ska kännas - även om det bara bar några steg så var det tillräckligt för känslan.


Mest nöjd med i dag? En högeröppna i trav efter meddellinjen - jättefint flow i hästen!


Men han var allvarligt trött efter lektionen i dag. Han har gått riktigt ordentligt med bra träning på 4e dagen i dag, så det ska nog bli skönt för han att vila i morgon.


Jag är hästledig i morgon!!!!

Av Biddy - 21 juli 2008 22:47


Jag har inte TID att ha ett icke-fungerande FB i kväll!!! Det supermegakrånglar - och jag vill inte alls gå och lägga mig utan att ha fullföljt min cyberspacelivrutin på kvällarna. Suck. Smörjer mig med tålamod....

Av Biddy - 20 juli 2008 23:20


Hade lite tanke på att skriva en del - det kändes som det kriblade lite i tankarna - men nu blev jag helt enkelt bara trött..och alla tankarna försvann....


Arbetsdag i morgon. Ska jobba 3 dagar denna veckan. Så det blir konstigt i morgon - för nu i helgen har jag kunnat skriva nästan när som - och haft bra med tid till det.


Tänk om jag får bloggningsabstinens i morgon??


Nattinatt...

Av Biddy - 20 juli 2008 22:46


Red ut med Jessica på Rambo i dag - var ute nästan 1,5 timma. Blandat - skritt - trav - galopp. Pålle var superglad - och han var så rolig på första galoppen - verkligen sprudlade av glädje - slängde med huvudet och benen och var alldeles megalycklig! Tänk att det kan vara så roligt?? Jag är ytterst fascinerad av att han - en 5-årig HÄST (hur stora - eller små - hjärnor har de egentligen) kan visa sån tydlig glädje över nåt! Vi red sida vid sida Jessica och jag - och min stackars bögpålle går ensam nu så en stor del av hans glädje tror jag kom av att han faktiskt fick vara ute med en kompis!!


Vi var riktigt duktiga och tränade på längningar (jag fick Jessica att titta och hon tyckte (som jag) att det absolut ska duga till en LB-klass i alla fall. Det roliga är att han slår inte skor nånting alls ute - som han kan göra i ridhuset! Sen blev det även galoppfattning från skritt - bara några steg - sen ned i skritt - ny galopp etc etc. FIN-FINA fattningar!! Och en del sjänkelvikningar. Och lite öppna i trav och skritt.


Så jag är väldigt spänd på att se om jag har nån bra energi på lektionen i morgon!


Potentiella blivande (trevliga) medryttaren Annelie kommer och tittar i morgon - för att se hur han rids. Jag trodde de skulle vara på havet i 2 veckor - men hon kom hem i går. Hon var intresserad och det tolkar jag som att min lilla portugis kan ha lite lite hopptalang - i alla fall om en som ändå är såpass rutinerad som hon fortfarande är intresserad trots mitt påpekande om att hon måste besluta om hon vill göra nåt åt sin hand.


Så i dag är jag en riktigt lycklig hästägare!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards