Alla inlägg under juli 2008

Av Biddy - 20 juli 2008 15:43


Haha! Känner mig lite så. Luktar lite småbränt om huden - och det blev liiite konstigt ett ligga och läsa om lukten av stekt kött (HEAT) och samtidigt känna lukten av solbränd hud....


Jag har kommit till det stadiet i boken att jag har kortare kvar att läsa än hälften. Och slut-ångesten har börjat. Jag bara ÄLSKAR den här boken. Den är helt perfekt - jag kan lägga den i från mig - den är inte spännande på det sättet att den måste läsas i ett streck (såna är lite jobbiga) - och dess mer han skriver dess mer förstår jag - den är lärande. Och rätt så underfundig oxå. Men vad händer när jag har läst ut den? Just nu vill jag ALDRIG läsa ut den - inte som vissa böcker som måste läsas ut fort. Den här vill jag bara ha kvar i en evighet eller 5, jag kan gott (just nu) tänka mig att faktiskt aldrig läsa (nu häll jag på att skriva äta bara för att den handlar om mat) nån annan bok resten av mitt liv. Faktiskt.


Det kanske går över....


Nu är det ombyte - sen i väg till stallet!

Av Biddy - 20 juli 2008 12:10


Gjorde först 25 armhävningar.

Väntade ett tag (vek ihop några handdukar från gårdagens tvättpass) och gjorde 20 st till. Väntade ett tag igen (vek ihop lite sängkläder..) och sen gjorde jag 15 st. Totalt 60 st inom 6 minuter ca.


Jag tycker det är jobbigt att känna att det känns tungt. Jag vet att jag gjorde 45 på raken när Mackan och jag "tävlade" och den här känslan att det blir tungt redan vid 20 har blivit mer och mer irriterande.


Nästa gång ska bli på tisdag - får se hur det känns då....


;-)

Av Biddy - 20 juli 2008 10:46


Under tiden som jag skrev förra inlägget har jag fått 5 nya Yes på FB (har inte kollat än) - 1 ny match (en Malmökille som har en helkroppsbild och stängd profil så det går inte att se hur han ser ut).


Singelty = dött. Det är lite skumt med den här datorn - den har en sån där touchpad och ingen mus - och på Singelty kan man få upp porträttbild när man går över online- eller besökarelistan med musen - men stannar jag till för länge så kommer jag in på deras sida! Och det är ju inte alltid meningen....


Q500 - fick automatchningar i går. 1 norrman, 1 dansk och 1 svensk - stockholmare. På 33..... På hans beskrivning lät det som vi inte var särskilt lika men matchningen var 98%. Bara "rött" på inkomst (men av nån anledning får jag det med nästan alla - vet inte längre vad jag skrev där). Undrar om jag ska våga skicka ett meddelande? Fick ett meddelande av en snubbe i Uppsala som jag var inne och tittade på. Ska nog svara att jag har fötterna FÖR solid förankrade på marken för att vara hans typ - han verkade rätt ytlig.


Och min date jag hade? Gick så bra. Och nu är det tyst..... Fantastisk skön, trevlig, kramgo kille.

Av Biddy - 20 juli 2008 10:37


Näh. Vet inte det. Var inne sent i går kväll och kollade - en stoooor sol över Sigtuna från 12 i dag.


Var inne igen för ett litet tag sen och kollade - fortfarande samma.


Kollar ut genom fönstret....helt grått. Överallt. Men det har börjat blåsa i alla fall - så det kanske finns hopp om att det blir några timmar i solen i dag. Med solfaktor kanske?


Och nu är grillen borta!


Ska nog göra en ny kategori nu. Singellivet tänkte jag först den skulle heta - men allt just nu är ju singelliv i och med att jag ÄR singel. Vad med jakten? Men jag jagar ju inte så jädrans aktivt....hinner ju inte.... Äh - det får bara bli killfronten helt enkelt....

Av Biddy - 19 juli 2008 22:09



Lite äckligt det här men vad ska jag göra? Grillgallret ligger i badkaret till uppblötning infor morgondagen.....gissa vilket fin-fint badkar jag kommer få sen. Det blir väl dubbel städning...


Men det är för sent nu att börja städa resten av den - det får bli hyggligt tidigt uppgång i morgon - de kommer vid 10 och hämtar den!


Nu är det tvätten som ska fixas - sen är det nattinatt.

Av Biddy - 19 juli 2008 22:07


..4 st med överhandsgrepp och 6 st med underhandsgrepp. Inte många men tillräckligt för att jag fick gott samvete och även kan säga att jag gjorde nån form av träning i dag.


Att mocka 2 boxar och rida en lång ridtur är väl ingen direkt träning...längre..


;-)

Av Biddy - 19 juli 2008 21:46


Vädret blev ju helt fantastiskt fint på eftermiddagen! Vi red en lång runda - och ML drog iväg i hyfsat tempo i första galoppen! Gissa om lilla portugisen blev taggad!! Vet inte hur länge vi var ute - mer än 1t 20m kändes det som - varmt och härligt - och vi fick tränat på travlängningar ordentligt. Han "gräver" en del med framparten - men han har svävet - tappar inte takten - ocj jag tror (hoppas??) det har en del med styrka att göra. När han kommer in i sitt fina "flow" vill jag störa honom minst möjligt - men en gång lyfte jag honom fram och han tog det utan att tappa takten. Så det finns hopp...


Om nu nån tror jag är helt upphängd i de jädrans längningarna så stämmer det till 100%.....


Men han är ju banne mig jädrans sned i bakkärran.... Sätter tydligt sitt vänstra bakben inunder sig mycket mer än det högra. ML tyckte vi skulle ta ett snack med hovis - och sen kanske jag får göra allvar av tanken att ta ut världens bästa kiropraktor oxå. Men det var det där med pengarna.


Om bara medryttarfrågan kunde lösas snabbt....


Släppte ut honom på gräset under tiden jag mockade åt honom och Fizzie. Han fick gå där ett bra tag - men han kom faktiskt när jag ropade på honom! Det är 2a dagen på raken nu som han göra det! Det bara smälter i magen när det blir så. Min fina pålle...

Av Biddy - 19 juli 2008 15:09


..har precis blivit klar med tvätten. Även om vi har superbra torkskåp etc i tvättstugorna så är det några saker jag alltid torkar hemma. Som sängkläder. Det finns knappt nåt mysigare än att krypa ned i lakan som luktar GOTT! Och för min del ska det lukta ganska starkt...


Sen luktar det ju helt rent i hela lägenheten oxå när jag torkar här. Kan inte få nog av lukten av ren tvätt!!


Jag vet det heter doft men jag har svårt att skriva doft. Jag tänker lukt - därför blir det lukt.


Det enda jag har gjort mellan tvättarna är att sola. Och läsa. Och det är väl klart som fan att det ä rsuperfint solväder JUST NU när jag måste i väg till stallet. Har avtalat med ML att vi ska ses vid 4. Skulle LÄTT kunnat ligga och slöa i ett par timmar till..


..får väl se det positiva med det hela - jag kanske kommer hem från stallet innan 22 i dag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards