Alla inlägg under november 2008

Av Biddy - 14 november 2008 22:45


Okej - "bara" en gårdsbesiktning men i alla fall - genomgången och inga fel tyckte veterinär Bosse. Som ser ut som min morfar - därför tycker jag väldigt mycket om honom. Sen är han en sån som bara inte kan stava till bullshit - han är väldigt enkel och äkta på nåt sätt - en sån man inte behöver säga hela meningen till. Och sen tyckta han att pålle var fiiiiin. Då blir jag mallig såklart.


Sen släppte jag pålle i ridhuset. Han blev racerhäst direkt - wrom wrom wrom runt runt.  Han har börjat med en ny lek. När jag går fram till han (eller vi brukar mötas) kan jag klappa lite och sen om jag gör minsta antydan till "utfall" sätter han i väg igen - det gjorde han 4 ggr. När jag till slut fick tag i han fick han skritta över kavaletti (3 st - på sockerbitar) - eller sparka ned dem dådå - superbra träning - och sen blandade jag med lite longering - en galoppbom - och löshoppning över muren på linan. Han tyckte det var jätteroligt! Antagligen för att han fick beröm hela tiden.


Hade diskussion med Britt om gårdagens ridning. Jag kom på att det nog vore bra om hon rider honom - så hon får känna på honom lite själv - sen är det alltid roligt att få andras uppfattning om han.


Det är inte allas jag bryr mig om men ofta har de flesta nåt rätt i alla fall.

Av Biddy - 13 november 2008 21:48


Måste rösta!!


Det är bara 12 st som har röstat men det är i alla fall fler (hela 2 st!!) än förra gången.


Vill ha fler!!

Av Biddy - 13 november 2008 21:42


Ridhuset i dag. Han var stel. Men sen stod pälsen rakt upp så han har nog varit kall. Jag satte på han det tjocka täcket efter ridningen.


Men i alla fall. Flyttade MYCKET sidvärtes i skritt och trav - och efterhand blev han mjukare. Fast han är energilös i kroppen - måste nog ha mer mat - det är väl dags att han kan få både mer havre och mer müsli.


Han orkade faktiskt inte riktigt hela vägen i dag - men Britt kikade lite och tyckte det inte var ngt vidare fel på varken han eller jag.


Det ska nog bli bra!

Av Biddy - 12 november 2008 23:22


Nu har jag haft hela kvällen på mig att se till att hamna i säng i tid. Men icke sa nicke.


Fast jag har fått städat i nästan alla papper. Eller - lagt dem i olika högar på olika platser och inte bara 2 stora högar mitt på bordet. Tillsammans är högarna i alla fall mindre - den största "högen" är den som ligger i pappersinsamlingspapperspåsen nu.


Känner mig liiite duktig.


Och jag har bytt på sängen. Och dammsugit. Och läst massor med bloggar. Och varit inne på nån nätdejtingsajt eller två. Och Facebookat. Och bloggat.


Inte konstigt jag inte kommer mig i säng...


Men nu så - Go natt!! 

Av Biddy - 12 november 2008 21:28


För att få in fnul på min blogg måste jag kunna lägga in kod i sidofältet. Och jag tror inte det går på den här bloggsajten.....men jag är ju världens sämsta på att fatta hur sånt här funkar ändå....


Men nu har jag fnulat massor i alla fall.


Undrar hur mycket han garvar han som startade det...

Av Biddy - 12 november 2008 21:17

...fast frågan är om jag kommer kunna gå i morgon. Det blev 1 mil. Jag sprang SÅKLART inte hela vägen - då hade jag aldrig kommit hem ens på egna knän - men jag sprang (eller joggade) mer än jag trodde jag skulle klara. Men nu är jag slut. Usch och fy. Och det här måste jag fortsätta med MINST 2 dgr per vecka framöver om det ska ge effekt. Midnattsloppet kanske? Eller tjejmilen?

Av Biddy - 12 november 2008 20:42


Helt fantastiskt otroligt skönt att inte behöva åka till stallet. Fast jag har helt glömt vad jag gjorde i går.


Vad gjorde jag i går? Vad FAN gjorde jag i går.....??


Jomänvisst...


Jag är inte helt senil...


1) lunchade med Mika på Adecco och pratade min jobbframtid...

2) åkte till Stora Stadan och kollade hur det var med synen - och syster Ewa var inte helt nöjd men det är jag....

3) mötte Eric i Väsby och käkade på Farbror & Co. Riktigt riktigt vällagad. Och inte tokigt dyrt. Huvudrätt (lamm - mums) med ett glas rött vin till och efterrätt gick på 465 för båda två. Bättre än sitt rykte måste jag absolut få säga.


Det var SÅÅÅÅÅ mysigt att träffa Eric igen. Det verkar bli en jäkla tid mellan varje gång men då får det väl bli det då. Nästa gång hoppas jag vi ska ut och shoppa lite.

Av Biddy - 12 november 2008 12:25


Dagen i dag är skit.


1) jag har PMS

2) på framsidan av min kropp hänger inte (de hänger aldrig i och för sig) mina vanliga bröst - men ett par svullna småmeloner som är så ömma så det känns som nån har gett dem 15 kok stryk

3) jag har en underground megafinne som värker som FAN på hakan

4) jeansen är för tighta

5) jag har en satans träningsvärk i bröst, axlar, skulder, baksida, triceps efter att ha gjort några armhävningar för mycket i måndags - så jag har smärta bara jag lyfter armarna. Skriva går nästan bra.

6) jag väger för mycket

7) jag är konstant hungrig

8) jag hittar fel på ALLT som ALLA gör på jobbet i dag

9) jag var pigg i morse och sen dess har jag blivit tröttare och tröttare - det brukar vara tvärt om....


Nu är lunchtiden ute - tillbaka till arbetet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards