Alla inlägg under november 2008

Av Biddy - 17 november 2008 12:16


Måste därför blogga lite.


Man ska inte äta fort - jag fick tillsägelse en gång av Q-chefen på förra jobbet för just att äta för fort. Fick världens harang faktiskt - han hade fått operera pga att han hade slitit ut sin galla. Pga att han käkade för fort - den blev överansträngd. 


Ett tag var jag bättre på att käka ordentligt - tugga ordentligt - ta små pauser etc etc - men nu har det dragit iväg igen.


Får väl ta och skärpa till mig med luncherna framöver. Så det lär det bli slut på lunchbloggning oxå!


Nu ska jag kolla kontot - dvs vilken grad av fattigdom jag befinner mig i i dag. Jag är grymt sugen på att shoppa köksstolar - jag vill kolla om jag har råd - det är väl dags nu som jag har bott i lägenheten snart 1,5 år?


Av Biddy - 16 november 2008 23:20


...med cyberspacelife för i dag. Trött trött trött. Längtar efter sömn. Kan faktiskt känna den ligga på lur lite grann sådär skönt.


Jag har varit med på sånt jag inte har varit med på förr i dag. Det var coolt som fan. Tack.


Och nu är det go natt!!

Av Biddy - 16 november 2008 23:09


Alltså av de ynka 3 sakerna jag skulle gjort?


Inte nåt....åkte till Uppsala i stället - och sen direkt därifrån till stallet. Hade kvällsfodring.


Britt och jag hade kommit överens om att hon skulle rida pålle - men jag skulle behövt kollat tidplanen lite bättre innan i så fall. Så det blev en 180-graders vändning och longering i stället - men han var sååå duktig så!


Fina lilla pållen.

Av Biddy - 16 november 2008 22:28


...I only accepted the comment about driving in the other Boomerang-piece because I am such a nice person. I don´t want to hurt anyone´s feelings by rejecting a comment.... I know I am the best driver EVER anyway. In my eyes. Not in my fathers or my sisters though.


We had snow today - but just a little - and I couldn´t be bothered to change from summer to winter wheels. Not today. Maybe next weekend. There´s going to be a bit more snow on Tuesday evening - but I want to wait as long as possible before I change. It´s just not the same if you don´t have that feeling of loosing the feeling in the fingertips accompanied by  chattering teeth...so that´s why the best day is the day after too late - when you can be sure you have about 2 inches of snow to fight as well...


Oh I am sooo looking forward to it...

Av Biddy - 16 november 2008 12:55

Även om det inte är världens bästa kort så syns det väl att det är vitt på marken? Och det kommer vitt hela tiden.... Suck. Kanske måste lägga om till vinterhjul i alla fall?

Av Biddy - 16 november 2008 11:41


Pablo Francisco är rolig. Han har ett stycke (i hundratals varianter såklart) med film-trailer-rösten.


Och nu har jag hittat den - var inte så svårt dådå - på youtube. Men det trista är att gubben tydligen är död nu- Don LaFontaine het han i alla fall.


Och det blir en vanlig länk i och med att pukkot jag inte har fattat hur jag får in en Youtube-film direkt i inlägget. Tips tas emot med STÖRSTA tacksamhet...!!!

Av Biddy - 16 november 2008 11:19


Tom has put my blog as one of his favourite internet sites. But he can´t understand any of it. Well - not any of the Swedish pieces. Because he´s a nice guy and just for the fun of it I´ve made a new category: My Boomerang. And I´ll do these pieces in English. For Tom.


Hi Tom!!


We are chatting now on Facebook. Discussing naughty. As in being naughty in a sexy way. We do not EXACTLY agree. But I am right off course.....


I would like to call him but he´s staying with friends - and they sleep next door - and when we talk we laugh so he might wake them up.

Av Biddy - 16 november 2008 11:01


Skrev svinbra inlägg för ett litet tag sen.....och fick meddelandet "kan inte komma i kontakt med databasen" när jag skulle spara. Och sen gick det inte att komma in på varken inläggningssidan eller själva bloggen.


Usch.


Och nu har jag ingen lust att bara repetera för det var ju DÅ som jag vill eskriva DET - inte NU...


(markera allt CtrlC och sen spara...)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards