Alla inlägg under maj 2008

Av Biddy - 5 maj 2008 10:59

Länge sen bloggning nu!


Måste FÖRST AV ALLT skriva om lilla Cervantes - Criccos hingståring efter hennes PRE-hingst Chatungo undan hennes halvblodssto Smaragd (e Porfyr) - som jag fick vara handler för i lördags på Strömsholm - "vårutställning" i PRE-föreningens regi.


Tränade på att springa några gånger på fredagen såklart - Cricco var lätt hysterisk och jag gjorde såklart allt fel. Och hon hade INTE läst reglementet. När vi sen på kvällen gjorde det - och även när vi tittade på visningar från Portugal blev det lite klarare hur jag skulle göra. Hon är inte ALLTID världens mest pedagogiska den där....


Han är i alla fall helt underbar att hantera! Så vänlig - väluppfostrad - snäll - finner sig i allt - blir bara lätt avvaktande om det är lite läskigt - och hade inga som helst frågor om varför jag (nästan helt främmande människa) skulle hålla på och styra och ställa!


Stod som ett ljus i transporten till Strömsholm - gneggade lite då han kom ut - stod sen som en ängel i sin gästbox. Ät, drack etc - tog även en liten tupplur mitt på dagen.


Fann sig i att bli ryktad så han glänste sen - babyolja i nyllet var inga problem. Sen på med kapsonen och ut med han i ena ridhuset. Och DÅ vaknade lilla hingsten! Jisses vad han vet om att han är hingst! Av alla hingstarna som var där (kanske ca 20 PRE-hingstar i åldrar från 1 till 9) var det endast 1 som var mer hingstig än lilla Cervantes!

I "vår" klass - Part-bred PRE - var det endast 2 andra: en fbl-korsning (sto) och en hbl-korsning (hingst). Men Cervantes trodde att BÅDA var ston. Den lilla hade alltså ståfräs i 30 minuter - hela tiden som vi var där inne - tror inte ens den var inne då vi skulle springa.

Det gick väl sådär att springa - mest ville han i full galopp till sina kärleksobjekt - men vi fick till några riktigt fina steg - och den lilla skiten vann sin klass!!!!!!! 75,6 poäng - bl a 8 på temperamentet. Superroligt!

Tyvärr har jag inga bilder från utställningen - glömde ge Hans min kamera - men jag tog bilder sen då vi släppte honom på hingstbete (15 min från där Cricco bor i Flen) - och om jag bara får laddat upp filmerna så kommer det väl några länkar till Youtube oxå.


Men han är alltså världens sötaste, elegantaste, vackraste och allt annat man kan komma på lilla hingstunge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards