Alla inlägg under maj 2008

Av Biddy - 17 maj 2008 17:19

I går. Vaknade med huvudvärk. Tog 1 Trio Comp. Sov. Vaknade igen - skiten var kvar. Tog Trio Comp nr 2. Sov. Klev väl upp efter 12 nångång med "bara" hälften av värken kvar. Men var inte i form.

Fick ringe på eftemiddagen till Roserberg golv og fråga om jag kunde hämta skurmaskinen i morogn (i dag). Det gick bra - väldigt trevligt.

Kom så småningen i gång med att plocka lite i köket. Tog ut ugnen. Flyttade upp hyllan - in med ugnen igen. Ringde IKEA och frågade om x antal saker - bl a om min ugnslucka som är sned (den lutar lite lätt åt vänster och jag hittar inget bra sätt att justera den på). Svar var att jag skulle ringa nån firma på måndag - så fick de skicka ut en servicetekniker att titta på den. Hm. Hoppas luckan kan fixas och att det inte är fel på själva fästet i ugnen....


Nästa var att titta på kyl och frys, och av en ren tillfällighet hittade jag monteringsanvisningen till högskåp med olika variationer på inbyggnadsmaskiner. Det finns olika sätt med bakstyckena beroende på vilka maskiner som ska in i vilket skåp. Miffot som byggde ihop mitt skåp läste GARANTERAD inte just den monteringsanvisningen - för det skulle INTE vara ett nedre bakstycke på plats - och det övre bakstycket skulle kapas precis vid hyllan till överskåpet - fast så var det ju inte.

Hur lätt är det att få bort ett nedre bakstycke (spikat och i sina spår) samt ca 1 dm av det övre bakstycket (oxå spikat och i sina spår) med ca 3 cm kvar till gipsväg bakom - utan sticksåg??? Det var INTE lätt.

Haha - men det gick - till slut! Med bakstyckebitar överallt i och för sig....

Sen fick jag flytta uttaget till kyl/frys men det var en super piece of cake.

Och jag fick maskinen alldeles själv! Och fick satt fast alla pluppar och ploppar och vips hade jag ett inbyggt kyl/frys! Som fungerar! Men som är så länge är rätt tomt... Finns en del breezers där dock....


Det sista jag gjorde var att plocka bort all skyddsfilm från luckor och lådfronter. Så nu har jag ett vitt kök och inte ett ljusblått! MYCKET bättre.


I väg till stallet - bara mocka och fodra. Mötte en supersur Eva som tyckte jag fodrade alldeles för sent. Jovisst - jag VAR sen - men inte 2 timmar sen! Får se om jag kan ta ett ord med henne i dag. Eller nrä jag ser henne nästa gång. Hon som brukar vara så glad och trevlig!


I morse....vaknade med satans jävla huvudvärk igen. Nu tog jag 2 Trio Comp direkt och kröp ned i sängen igen. Fast först ringde jag Rosersberg golv och frågade (snällt) om jag fick flytta fram hyran av skurmaskinen till nästa helg....och det gick bra.


Kände efterhand hur kodeinet gjorde verkan - slumrade och sov ända till 13 men da var faktiskt värken borta! Guuuud vad skönt! Tål att funderas på nu några dagar framöver varför det har blivit så mycket huvudvärk senaste veckorna. Men inte just nu....


I dag har jag städat undan nästan alla köksinventarier - och det är sååå roligt! Och gjort min första gourmand-mål mat (snabbmakaroner.....)(med örtsalt). Det är faktiskt så att jag nästan längtar till att åka till IKEA och börja shoppa loss på tillbehör till köket! Hihi!


Nu ska jag till Bromma och sälja min cykel - sen är det stallet. Sen kväll i dag med - men det får väl gå.


;-)

Av Biddy - 15 maj 2008 21:35

....framför datorn.


Dagen i dag blev inte som jag ville. Ibland tror jag inte på "bara man vill så går allt". Inte i dag i alla fall. Fick i går på morgonen veta att den danska ytbehandlaren skulle komma hit. Pga för stora variationer i färgen. De variationerna som lilla jag hade sagt ok till....


Det är rent av PINSAMT att visa en proffsig ytbehandlare vilken ynklig liten kompetens som finns inom området internt här. Samtidigt som det ställs totalt orimliga krav på prestanda (ja - inte från mig dådå). Jag skäms.


Vi pratade lite om mitt val av "ny" riktning i arbetslivet - jag berättade att då jag bestämde mig att byta var det antingen mot ytbehandling eller mot projektarbete inom off-shore (riktning off-shore i alla fall) - och min kära besökare tyckte jag gott och väl har kompetens nog inom området anodisering för att t ex kunna arbeta som exportsäljare hos dem. De söker ju sådana. För Norge och Sverige. Jag sa lite halvt på skämt att han väl kan klämma ur sig ett erbjudande. Men det var mest för att få veta vad en sån som han skulle tycka en sån som jag kan vara värd. Och lite oxå för att kanske kunna ha något att falla tillbaka på om det nya blir något helt annat än jag tänkt.


Det är endast 2 veckor kvar på det här jobbet - sen 1 veckas semester och sen börjar nya jobbet. Spännande.

Av Biddy - 15 maj 2008 19:52

Var inne på gmail och kollade just mail. Fanns en liten länk till höger (det är ju olka länkar beroende på vad som står i mailen) där det stod att man (jag) kunde lägga upp min blogg på en singelsida....


...sen var jag såklart tvungen att registrera mig (gratis såklart) - och skriva en jädrans massa presentation igen - för att sen upptäcka att bloggen kan jag bara få med om jag är VIP!! Och då var det inte gratis längre...


Men jag har i alla fall lagt ut en profil där. På singelty. En monarki?? Med SÄPO och drottning och hejfadderuttan. En sajt för de lite mognare. Kanske de slänger ut mig därifrån??


 http://www.singelty.se/

Av Biddy - 15 maj 2008 17:13

OK - jag vet att det enda beständiga här i livet är att allting förändras.


Men varför måste FB ändra så mycket? Så ofta? Mina Awaiting Your Click som jag inte har hunnit kolla på ordentligt och som jag hade i går har försvunnit i dag!! Bl a en 25-årig "hunk" från Örebro.....som oxå behöver operera ögonen.... 


I bland slår tanken mig att jag nog ALDRIG kommer hitta en kille i min egen ålder. Jag tror jag har blivit lite lätt skadad, bl a av min arbetsmiljö. Snittåldern på killarna i produktion och konstruktion är väl nånstans runt 29,5.  Det är ju dem jag ser varje dag - det är det ögat är van vid.

Ex-mannen var i och för sig 8-9 år äldre än mig - men han såg verkligen (helt sant - inte bara i mina ögon) betydligt yngre ut än så. Fast inte nu längre - med växande mage kommer även åldern krypande.


Jag blir faktiskt lite orolig över hur snedvriden min egen "självbild" är när jag tittar genom killar på FB och Q500 och tycker att de flesta som är runt 37/38 ser ut som ... 45-åringar. Skäms lite för att skriva det.


Sen ÄR jag just nu rätt "ytlig" när det gäller KROPP - jag vet. Kroppsfixerad. Fast jag var INTE det under de 2 åren jag klarade av att gå från 51 kg till 74 kg....tyvärr. Aldrig nånsin att jag vill hamna där igen. Sen vet jag såklart att om jag nu skulle träffa nån - med superrätt kemi - om jag skulle bli sådär kemiskt hopplöst förälskat (fast jag tror man inte blir lika knasig "med åren"....) utan nån egentlig anledning - så spelar det ändå ingen större roll.... 


Men jag är fortfarande inte där - bara desperat singel - och då kan jag leka vilt med kravspecifikationen så länge!


Av Biddy - 15 maj 2008 08:33

Nu är jag inte glad på mitt japanska bilskrälle....


Det sägs att det är komplett omöjligt att köra slut en Galant. Varför har jag köpt enda exemplaret då med självmordstendenser? Varför varför varför?


Nytt beteende i dag: tempmätaren svajar. Och går upp! Alltså det blir varmt!! För några veckor sen fick jag en stor jäkla plåtbit i grillen - och under bilen - det lät inte roligt kan jag säga - på väg till jobbet från Mariehäll. Tänk om den har orsakat en massa skit som nu kryper fram?


Ska kolla kylvätskan sen. Men nu - koppla bort bilhelvetet och koppla på arbetsmoralen. Fast först ska kaffemuggen fyllas på!


;-)

Av Biddy - 14 maj 2008 18:22

Jag har fått en ny som har klickat Yes på mig - på Are You Interested.


Han behöver DEFINITIVT en laseroperation av ögonen. 19 år.

Relationship status "it´s complicated with (ja - nån)"

Looking for "whatever I can get"


Uppenbarligen finns det då personer som är mer desperata än jag. 


Tack tack.


Eller så gillar han bara väldigt mycket att latja runt.


Fri tolkning..... ;-)


Ojdå. Gick in igen på "awaiting your click".

FB har gjort någon typ av ändring - måste ha gjort det - för nu har jag plötsligt 23 som väntar på mitt klick. Av dessa är 9 stycken inte anonyma - men bland dem är det 19-åringen som jag skrev om "der uppe" och en är en gammal arbetskompis som säkert hittade mig när han surfade runt bland tjejerna. Men 7 stycken som jag inte har fått meddelande om.

Hm.

Måste nog titta lite på dem.....

Av Biddy - 14 maj 2008 18:13

I går var det longering. Planerad. I vanlig ordning var han superduktig - blir bara duktigare och duktigare - och nu var det märkbart lättare för han att hitta balansen i höger varv (det svåra varvet). Tyckte jag fick några rikigt LÅÅÅNGA steg i traven ett par fyra gånger nu. Alltså när jag ber han länga på sig.


I dag och i morgon är det hästledigt. Pernilla (P&K) mockar i dag och i morgon kommer Lotta låna honom för att rida ut. Bra för han.


Sen har jag annonserat efter medryttare. Och fått 2 svar. En låter väldigt trevlig och vettig - ska ringa lite senare. Den andra började sin kontakt med ett sms utan namn: Letar du fortfarande medryttare. Ok. Jag försökte ringa - kom bara till ett glatt meddelande från en tydligen ung tjej (men svårt att säga hur ung). Nämnde att hon kunde ringa om hon ville veta mer. Men icke sa nicke - ett till sms där hon skrev att hon har mailat och sms´at på så många så hon visste inte vilken häst jag hade - kan du berätta......och då jag inte svarade på en timma fick jag ett nytt sms ...men vill du berätta lite om din häst?

Snäll som jag är sms´ade jag lite tillbaka. Med avslutning att hon kunde väl ringa? Men nix - nytt sms med lite mer info om henne. Nytt sms från mig att nu tycker jag vi kan HÖRAS. Svar: jag ringer i morgon.

Men i morse....nytt sms med jag är 13 år.

Jotack. Men nej tack. Hövligt svar att hon nog var för ung.


Det står väl i annonsen att människan ska ha körkort?????

Av Biddy - 14 maj 2008 15:22

En av dessa dessa applikationer som jag tog bort men som jag la till i takt med ökande desperation. 


Man får ju uppdateringar om vad som händer dådå.


In total, you were reviewed for dating 229 times and 31 people expressed interest in you. Vem?
You are more desirable than 97% of 30,697,545 people. Tack tack tack tack - låter ju alldeles utmärkt tycker jag.

Recently you were viewed 6 times and no people expressed interested in you. Inte lika roligt.

Review your dates (vilket då var en klickbar länk i mailet). Sen när jag klickar på den får jag bl a detta:

To reveal your matches,
review all of your potential dates by selecting Yes or No below

Alltså. Då ska jag klicka Yes or No på x antal potentiella killar som det inte står någon ålder på (ålder ä oviktigt - eller?) för att se vem av dem som evetuellt har klickat Yes anonymt på mig - jag kan själv välja anonymt eller let them know. 

Stackars 22-åringar (som kanske har en bild där de ser äldre ut) om tanten klickar YES på dem och väljer let them know.... Jag vet i alla fall hur jag känner mig när 50-åringar klickar på mig. NOT KUL!!!


Vet inte om jag vill ha kvar den applikationen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards