Alla inlägg under maj 2008

Av Biddy - 28 maj 2008 12:40


Finns det sådant???

Är jag för gammal???


Lite efter-lunchen-surf. Via giraffspråket kom jag in på göra-ett-gott-intryck-på-första-mötet - där någon image-expert uttalade sig.


http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2053897.ab


Googlade sen på bilder av henne (tyckte nemligen hon såg så stylad ut på bilden - ville bara se hur hon egentligen ser ut). Hamnade in i nåt forum där nån hade lagt in en tråd "har du någon stilikon/stilförebild"....


http://www.modette.se/Mode/ForumThread.aspx?id=33986&room=27&topic=130


Alltså jag kanske har missat nåt här i världen men jag HAR ingen sån. Förebild. Många av dem som nämndes var modeller, artister och annat kändistjafs. Och nån hade då Jessica Mittleton som stilförebild.

Måste vara asjobbig att ha som stilförebild. För på varje bild jag hittade såg hon ut som ... en helt annan person än på föregående bild. Tänk att klara att hänga på det! Måste vara mer jobb att hålla sig uppdaterad om sin ikons stil så man kan följa den än att ha en häst 7 dgr per vecka (ja eller 6 då - tack Pernilla!!).


Jag är imponerad. MYCKET imponerad.

Av Biddy - 28 maj 2008 10:15


"Min" snickare hade en kille med sig första dagarna eller så då de började lägga nya golvet (alltså i mars/april där nån gång). En ung kille. Väldigt läcker (ja man FÅR säga så). Som jag var säker på att jag hade sett nån stans. Kände mig såklart som en idiot då jag frågade - men jag var bara tvungen. Jag kommer fortfarande inte i håg i vilken sammanhang jag har sett han eller om jag ens HAR träffat honom - vilket irriterar mig nåt fruktansvärt - men i dag fick jag i alla fall ett meddelande från han på FB. Det var riktigt roligt! (Ja alltså - meddelandet i sig var inte så mycket annat än att han nu är på FB - men det var roligt att få ett!).


Men shit - nu som jag har skickat ett svar till honom lär han ju komma åt alla mina JÄLVLIGT fula kort som jag har på mig på FB. Haha - då får han ju roligt ett tag i alla fall!


Av Biddy - 28 maj 2008 10:07


Nu som jag har vunnit utmaningen med Mackan kan jag inte låta kategorin heta just det längre - så nu har jag bytt namn till träning. Lite tråkigt men vad då?


På lunchen i förrgår frågade Anton om jag var en "smygbiff". Tyckte det var lite roligt. En spinkig liten sak som jag.


I morse var jag och tränade igen i alla fall. Det var bara Kenneth och jag. Jag hade ju aldrig kommit mig ur sängen bara för att hinna till jobbet....hihi.


Sista träningen på Öhlins blir på fredag morgon. Trist, sen måste jag hitta nya träningskompisar på nya jobbet.

Av Biddy - 28 maj 2008 09:52


I går efter jobbet var det direkt hem och polera av det sista på alla golven med min kompis skurmaskinen. Blev riktigt riktigt fint!


Sen då jag kom hem efter stallet drog jag över med torrmoppen - sen skruvade jag ihop sängen - sen flyttade jag sofforna tillbaka till vardagsrummet från hallen och badrummet - men jag orkade sen inte gå ut i förrådet och börja plocka in dynorna. Tog även in lilla bordet från trädäcket och rottingfåtöljen. Det ser liiiite konstigt ut med en massa rottingstommar som står där - men i dag ska jag nog fylla upp lite mer!


Kom i säng kl 0100.....och klev upp 0610...men jag var nästan snygg ändå i morse!


Börjar må lite bättre kanske?

Av Biddy - 28 maj 2008 09:44


Kom ut till stallet sent. Fikade i solen med Pernilla, Britt och Sara. Såååå mysigt så! Erik kom ut i bara handduk - hade tagit premiärdoppet i deras pool - 17,5° - vilket faktiskt är badtemp. Om det är sol.


Fick SÅKLART bråttom - och hann bara rida 35 minuter på utebanan - men det var 35 riktigt bra sådana! Körde övningar med Carde-inspiration - och även en del trav/galopp/trav övergångar. Jag var väldigt nöjd. Inget spö men sporrar.


Fiiiin pålle. Inte längre till salu....

Av Biddy - 27 maj 2008 12:56


Jag vill nog dit. Måste bara hitta några som vill åka med. Väntar svar från Alexandra och Jonas. Nån annan som vill åka med? En mysig helg på Kilafors Herrgård - ingen kan väl säga nej till det.....??


Ett av mina gamla favvoband - Helloween - kommer ju dit. Hade varit GRYMT kul att få se dem. Och Alice Cooper. Och Entombed....


http://www.rockweekend.se/index.php



Av Biddy - 27 maj 2008 09:59


Nu är det faktiskt bara 1 körning kvar över hela lägenheten. Sen ska det vara klart. Hade tänkt göra det i morse men jag var alldeles för trött. I går kväll körde jag skurklutar över gamla golvet, det verkar som det gick bra. Får se i dag när det har torkat lite till.


Börjar bli trött på skurmaskinen nu.


Bläh.

Av Biddy - 27 maj 2008 09:37


Mycket förvirrande träning.

Kontigt vad man kan tänka efteråt "jag borde ha"... Varför tänker jag inte mer före?

Jag borde ha bett henne rida Xijade - att ta en lektion i förvirrat, trött, slitet tillstånd är INTE bra. De senaste gångerna jag har ridit honom har jag strikt försökt hålla mig till det som sas på Carde-kursen. Och i går var det en vällans mycket nytt. Och INGEN kommentar om kontakt - bara lite fokus på nosens position - inget om mina sjänklar - och ingen fortsättning av Carde-övningarna med massa med (för hästen) "easy transitions". Men sluta skulle vi göra?! På volten. Och en massa galopparbete - bl a minska volten kraftigt - till och med med lite utåtställning. Vi som inte ens hittils har jobbat på små volte ri galopp.


Jag fattade nada.


Min hjärna sätter tyvärr tvärstopp för min kropps förmåga att utföra kommandon på ett rätt sätt om den inte får en förståelse för det hela. Och en förvirrad, trött och sliten hjärna fungerar inte så bra. Inte min i alla fall.


Jag behöver (det här är 37-åringen som känner sig själv som säger så) att få förklarat tråden från Carde-kursen (eller från det gamla) in i det nya för att jag ska hänga med. Jag klarar inte bara att koppla bort min (tyvärr ibland alldeles för) logiskt tänkande hjärna och GÖRA och KÄNNA.


Hade jag varit en sån jävla supertalang på att rida hade jag väl för fan ridit lägst medelsvår nu. Att säga att jag ska sluta tänka när det är att tänka som gör att jag över huvudet taget kommer framåt i ridningen funkar INTE.


Hittade bara bitvis flowet som jag haft senaste gångarna.


Nån som vill köpa en multitalang Lusitano (skulle säkert kunna gå nationell fälttävlan) som dessutom är oerhört vänlig, trevlig, lätthanterlig, orädd etc etc?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards