Alla inlägg under maj 2008

Av Biddy - 21 maj 2008 18:11


..att jag skulle sätta upp "avskedslapparna" vid stämpelmaskinerna. (Moderna stämpelmaskiner - kortläsare - känns lite fel att skriva stämpelklocka då). Och nu måste jag i väg till stallet - så att jag kanske kan hinna hem innan (eller heter det före??) 22. Så jag kan fortsätta flytta förrådsgrejer från vardagsrummet till förrådet. Som jag skulle gjort i går.


Men i går - kl 22 - ställde jag mig och tvättade av trädäcket (det är målat) med moppen. Och precis innan planterade jag de 2 campanulorna som jag köpte i var sin terracottakruka. Blev såååå fint så.


Fast sicken vilken häckKRIS jag har hamnat i - jag får inte tag på några Taxus x media Hilli! Min absolut superduper idé till smal, hög, klippbar häck NU har gått åt pipan! Jag ringde till och med Nordplant och kollade om de hade ngt på lager - men endast 1 ynklig som var ca 1 meter. Och ska jag då vänta till i höst? Eller ska jag i stället riva hela staketet - sätta upp nytt (så högt man får för alla regler) - med spalje och plantera en massa klättrande saker? Ja - som vad då!?? Det som växer snabbast är pipranka, men den är inte direkt snygg. Och jag vet ju inte om det finns härdiga murgröna som växer snabbt.


Tål att funderas på. Hårdt.


Shit pommes frittes.

Av Biddy - 21 maj 2008 17:58


Har pratat lääääänge med havsfararen. Han mailade. Flera mail. Så då var det bra läge att prata. Han har en märklig form av klokhet i sig. Snäll. Just nu är han hemma men åker ut igen om en vecka. Det är svårt att hitta tid att träffas, och långa avstånd ger ju viss distans, men vi har i alla fall sagt vi ska höras igen om ett par veckor. Inga löften - vi är bara helt överens om att hålla det öppet.

Det var riktigt trevligt i alla fall att prata med han. Och sen säger han så trevliga saker. Om mig. Alltså som jag gillar. Exv att muskler och en stark kropp på en tjej är helt ok - rent av sexigt. Tycker han då i alla fall. Och det känns skönt att höra.  

Om det nu finns 1 kille som tycker så - ja då kanske det finns fler?

Av Biddy - 21 maj 2008 13:50


NU har jag beställt flygbiljetter till hemresan den 4/6!


Åhhh, vad jag längtar hem till Norge just nu. Ska ut och segla med farsan - och sånt skitväder det har varit senaste dagarna så hoppas jag på fint väder. Jag har itne varit ombord på Contesten annat än när hon har varit fastbunden till bryggan - ska bli roligt. Fast jag är ju mest kock när jag är ombord. Och sen ska jag dricka öl. Såklart. Måste man göra på "havet" (Oslofjorden klassificeras inte riktigt som hav men dock....).


Är jag i Sverige är Norge hem. Är jag i Norge säger jag hem om Sverige. Så jag har 2 hemländer.

Av Biddy - 21 maj 2008 12:23


Gamla Stockholmsvägen mellan Väsby och Märsta är en väldigt poppis övningssträcka för poliselever.


I morse kom jag i ca 95 runt högerkurvan före golfbanan - och fick sen bromsa så behärskat men snabbt jag kunde för att inte köra alldeles för fort förbi ett par målade bilar med polisfrön som övade "stanna bil". Med blåljus och allt.


Åkte om i 70....


Sen körde ett par bilar ut framför bilen före mig precis vid Villa och Fritid.

Sen stod ett par till på hållplatsen vid Rosersbergsinfarten.


Bilarna som körde framför oss bestämde sig för att öva "stanna farlig bil" precis efter infarten till Rosersbergs nya industriområde. Men då stannar inte sista bilen intill väggrenen - nej - mitt i vägen! PRECIS mitt i vägen! Och miffot i bilen framför mig stannar såklart oxå - och kör inte förbi!


Så jag fick köra om 3 bilar - varav 2 polisbilar.....men i 70 i alla fall....

Av Biddy - 21 maj 2008 12:19


Pålle fick fina nya skor i går. Skodag = vilodag. Rätt skönt faktiskt. Kan väl säga att dessa två veckorna inte har varit de mest intensiva träningsveckorna för pålles del. Men jag känner mig alltså inte så övermänsklig, och jag känner av att det är svårt att göra "allt" på en gång (ja med renovering och så) och samtidigt vara på väg att sluta ett jobb....


Krafterna är inte på topp. Och huvudvärken frodas som bara den....


Men pålle igen då - han fick gå ute mellan hagarna då jag fodrade kvällen i går. Och sen ville han inte komma in! Fick jaga runt honom i Tornados hage ett tag. Han skulle nog kunnat gått där hela natten faktiskt.


;-)

Av Biddy - 20 maj 2008 16:34


..en sån sak man bara inte FÅR göra.


Fick ett akut explotionsartat utbrott på min chef. I samband med "avstämningssamtal" nu innan jag slutar. Det var bara ett par meningar - men det var spott och fräs kan jag säga. Kunde helt enkelt inte behärska mig.


Om det är något jag inte är så är det dum - alltså i betydelsen ointelligent.


Om det är något jag inte har svårt med så är det att se sammanhang.


Om det är något jag inte har svårt att fatta är det vad och hur ett arbete på en arbetsplats ska avslutas.


Om det är något jag faktiskt har jävligt svårt för är det gubbar som inte är tillräckligt vakna i skallen för att vara medvetna om hur deras små små manschauvinistiska ageranden gentemot kvinnliga medarbetare egentligen tar sig uttryck. Man klappar inte sin medarbetare på armen ena sekunden och gör ett uttalande om oavslutade aktiviteter som om hon (jag) skulle vara "dum i huvudet" andra sekunden. Då får man ett utbrott.....helt enkelt.


Manschauvinism är inställningen hos vissa män som anser att de är överlägsna kvinnor.

(Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Manschauvinism)

Av Biddy - 20 maj 2008 09:50


I går i stallet berättade Pernilla att hon hade hittat min blogg. Och att Sole (och Jolin) oxå hade blogg. Så nu har jag "länkat ihop mig" med dem! Hon tyckte jag skrev ganska roligt. Jag blev glad. Hihi. Men det är ju lite så att det är på jobbet jag pratar mest (alltså flest ord per dag om man säger så) - och det blir ändå ett språk då som är anpassad till arbetssituationen. Sen hinner jag inte (än - bättre sen - bara jag får tag på en medryttare...) vara med vänner så vällans många kvällar per ... månad - och det blir det inte mycket snack av heller. Så jag har väl behov att uttycka mig på ett visst sätt - mitt (naturliga?) sätt och det får jag utlopp för här. Lilla dagboken.


Hon hade en reklamgrej på sin blogg. En banner från Kelloggs med fråga Hur bikiniklar är du? Få svaret här.

Sen skulle man fylla i längd och vikt - vilket jag gjorde - men jag fick ju inte svar på om jag är bikiniklar. Jag fick bara mitt BMI.....


Vore väl för bra om man kunde fylla i några siffror på en skärm - och sen kom svaret:

Du är nästan perfekt bikiniklar, bortsätt från att du är totalt fiskbulleblek över hela kroppen, samt att du ABSOLUT måste fixa gorillabenen innan du ens kommer på tanken att bliva in i bikinin. Och by the way; du får nog börja träna 4 dagar i veckan om du ska kunna ge nån som helst illusion av magmuskler inom närmaste månaderna. Javisst - inte att förglömma; du slängde din gamla bikini (från 50-kilostiden) (för 7 år sen) och din megabikini (från 70-kilostiden)(för intill 2 år sen) passar inte nu så du behöver även genomgå tortyren att hitta och sen köpa ny bikini.


Lycka till!



Av Biddy - 20 maj 2008 09:28


I min lägenhet alltså. Fick städat undan nästan allt byggskräp och slängt i går (tippen var ju öppen till 19!) innan stallet. Åkte förbi plantagen och köpte ett par stora kampanula + blomjord. Men hann inte plantera såklart.....


Sen hann jag städa de golven som nu är "pappfria" - dvs allt utom vardagsrummet. Men även om jag drog över nya golvet med grönsåpevatten så blev det inte helt rent. Så förhåppningen jag hade i går att bara behöva använda skurmaskinen på gamla golvet (som ju ska oljas med mörk olja) kunde jag spola i toan... Kommer inte undan för att få det tillräckligt rent för att olja helt enkelt.


Som tur är så kommer Pernilla att ta Xijade på fredag - då jag ska ämta maskinen (igen...) - vilket betyder att det finns en möjlighet att faktiskt hinna. En liten möjlighet...


Det som står på tur att göras nu är att gå loss på allt i vardagsrummet som ska in i förrådet. Allt smått och skit som vid flytten parkerades i vardagsrummet pga att förrådet var fullt. Nu som förrådet är superfint och städat och tömd på alla flyttkartonger finns det HUR mycket plats som helst.


Hihi.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards