Alla inlägg under maj 2008

Av Biddy - 23 maj 2008 12:43


Just nu är jag inne i total paltkoma. Jag kan riktigt känna hur det är slime i hela hjärnan. Det rör sig trögt där uppe nu kan jag säga....


Haha! Kraschade just mitt MPS-system. Skulle "bara" sortera leveransdatum på en inköpsorder jag hade sökt på - fyllde i sortera fallande på datum - glömde att jag skulle fylla i ordernumret en gång till.


Så nu har jag en fin vit skärm...... Får starta om. Som tur är bara det och inte hela PCn...


Kaffe kanske?

Av Biddy - 23 maj 2008 12:14


Jag som aldrig lyssnar på musik. Nu för tiden. Oftast vill jag bara ha lugn och tystnad när jag är hemma - eller i bilen. Jag tycker till och med det kan bli jobbigt att radion står på i stallet ibland!


Fick en impuls i går att sätta i stereon (ja alltså fronten dådå) i bilen. Den har väl legat i handskfacket i nåt år sådär.


Bläddrade lite fram och tillbaka - och hittade en station som heter Bandit Rock. Som spelar blandat rock, heavy och sånt. Så nu rockar jag för fullt i bilen!


Favvoskiva? Live in the raw med WASP.


Hihi!

Av Biddy - 23 maj 2008 10:23


Var ju så glad i går. Att jag hade hittat min häck. Så jag ringde så glad i hågen och skulle beställa - via Slottsträdgården Ulriksdal - fick prata med Arne.


Som ABSOLUT inte rekommenderar vintergrön liguster...

1) alla kloner är inte vintergröna = kan bli ojämnt på vintern = inte så fint...

2) all liguster kan få bladfläcksjukan = vanlig liguster tappar de fula bladen men inte den vintergröna = inte så fint...


Så jag fick dra mina "baktankar" med min häck - och jag nämnde att jag bl a har tänkt även på avenbok....så nu i eftermiddag ska jag en snabbtur till Solna och titta på de superfina planterna som Arne säger att de har där...


Suck.


Finns väl risk att jag kommer gå fullkomligt amok där - de har ju fin-fina planter...

Av Biddy - 22 maj 2008 17:43


Dålig arbetsmoral? Lite.....så jag har surfat lite på nätet och jag har hittat min häck!

Hos Splendor Plant i Jonstorp!  Jag ringde och pratade med världens trevligaste Sven - som hade massor av 180 cms plantor!

http://www.splendorplant.se/sp/site/fardig_hack.html


Jag har varit helt inställd på 180 cm - och som ersättning för min Idegran blir ju Vintergrön Liguster alldeles superutmärkt - men en liten tanke snek sig fram från allra längst bak i skallen - måste ju ta reda på hur hög häck jag faktiskt FÅR ha! Så jag ringde ordförande i föreningen - sicken tur dådå - för max höjd är 140 cm... Suck. Men det går bra ändå. Kostar ju ngt mindre med 125-cm plantor, faktiskt. Och den lär växa upp till nästan 140 cm i år i alla fall.


Så nu ska jag bara mäta exakt hur många meter häck jag vill sätta - och sen i morgon ska jag ringa Rappnes handelsträdgård och beställa. Måste gå genom dem. Får inte köpa direkt som privatperson.... Usch. Hoppas bara de inte ruinerar mig fullständig.


Leverans kan ske redan nästa torsdag - och då kan jag ha en häck redan nästa helg!


Fantastiskt supermegasprudlande glad jag!!!

Av Biddy - 22 maj 2008 12:20


Nu även i vardagsrummet! I går kväll (sent) fortsatte jag att plocka bort saker från vardagsrummet som ska in i förrådet. Det var ju så här att då jag flyttade in (och inte hade ngt kök) fick alla kökskartonger bo i förrådet. Och alla förrådssaker som jag inte visste att jag hade och som jag inte visste skulle ens behöva vara i förrådet - ja de fick bo i vardagsrummet. Nu som köket är på plats har förrådet blivit riktigt städat och fint - med plats över till just förrådssaker.


Det var sååå skönt att få börja plocka bort golvpappen även från vardagsrummet i går - bara 1/3-del - men det blev liksom ett rum. Inte BARA byggarbetsplats!


Det finns många prylar som jag undrar om jag nånsin kommer få användning för. Bl a alla mina sågar. (En såg flera sågar???) Jag har 7 st olika. 8 st om jag räknar gehringsågen (stavas det så?). Finns det nån kontorsarbetande singeltjej på 37 (22 dådå) som bor i lägenhet och som INTE bygger möbler som hobby som har fler?


Och jag har 2 olika spätt.


Och 2 olika kofötter.


Och 2 sånadär snurror med lång kabel.


Och jag har 4 borr/skruvmaskiner. 1 riktigt slagborrmaskin, 1 slutkörd kombi slag/vanlig borr/skruvdragare, 2 små händiga batteridrivna kombi borr/skruvdragare.


Och jag har så mycket annat handverktyg så jag måste faktiskt köpa en till verktygslåda. För den jag har är helt full...


Och trädgårdsredskap.....bl a 3 olika skyfflar/spadar. Kan va bra att ha - eller hur?

Av Biddy - 22 maj 2008 10:54



...den får helt enkelt vara som den vill ett tag framöver. Jag vet att jag har sagt att jag INTE ska gå ned mer, men jag kan inte fokusera på ALLT.

I morse vägde jag 52,5. Trots ett antal mackor (och bullar) i går kväll. Sent. Väldigt sent.


Måste helt enkelt lite på att med bibehållen styrketräning framöver så kommer jag gå upp igen. Och även med ett fullt fungerande kök framöver. Och med ett par tre dagar hästledigt så jag faktiskt även hinnar laga mat i mitt fungerande kök.


Fast jag ska nog tänka en extra tanke på om jag ska börja göra några morgonsmoothies (med ägg - eller proteinpulver) framöver - så jag får i mig ngt litet på morgonen i alla fall. En liten variant på Lassi kanske?

Av Biddy - 22 maj 2008 09:44


Tog 34 st i går kväll. Rätt så tungt. Sen är det bara i dag och i morgon (eventuellt träna i morgon) jag ska ta fler - sen är det vila lördag och söndag för att på måndag slå till med?? Nytt rekord??


Hoppas Mackan toktränar i helgen så han är helt slut på måndagen sen....

Av Biddy - 22 maj 2008 09:37


Det blev en hel del galopp i går. Både för konditionen och för kvalitetens skull. Fast det blev inne i ridhuset. Jag är liiiite harig på att galoppera ute dagen-efter-skoning. Det var bara Pernilla och jag i ridhuset. Vi klarade nästan av att krocka flera gånger - fast vi bara var 2!


Fördelen med ridhuset (jämfört med åkerkanterna) är att det funkar att lägga in volter - längning över diagonalen - och lite förvänd.  Sen gjorde jag även fattningar från skritt (har inte gjort det så mycket) och han gör faktiskt det nu. Hihi.


Jag blev så glad så - Pernilla tyckte hans trav har blivit mycket bättre än sen han kom till Ålsta - tackar och bugar! Tänk vilken trav han kommer ha om ytterligare några månader - eller om ett år! Hihi!!


Glömde ju nästan det viktigaste av allt! Han gnäggade åt mig då jag kom! Och även i tisdags!! Jag bara smälter totalt inombords..... min lilla sötnos!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards